Vågornas viskningar

McKinley, Tamara

Episk och känslosam resa till ön Skye Året är 1905. Christy har alltid drömt om att resa från hemmet i Tasmanien till den vilda och vackra ön Skye där hon föddes. Hon vill uppleva den storslagna naturen och den dramatiska kusten i sitt hemland.Nu, när hon är 65 år gammal, har hon äntligen bestämt sig för att resa. Med sig har hon sin försiktiga dotter Anne och sitt älskade barnbarn Kathryn, men ingen av dem känner till Christys förflutna ? som är mörkare och mer komplicerat än de kunnat ana.När de anländer till Skye dras bitterljuva och sedan länge begravda minnen upp till ytan, och det kommer förändra de tre kvinnornas liv för alltid.Vågornas viskningar är en episk och känslosam berättelse om kärlek och svek som utspelar sig på den förtrollande ön Skye och i det avlägsna Tasmanien.

Gripande och bra

2018-03-12

Som alltid är det fina miljöer och invecklade relationer. Jag tokgillar idén med tre generationer kvinnor på en långresa tillsammans, där diverse hemligheter från förr seglar upp. Helt okej, som vanligt av Tamara.

2018-02-19

Året är 1905. Christys make har nyss gått bort och Christy drömmer om att resa från Tasmanien till ön Skye, där hon föddes. 65 år gammal har hon bestämt sig för att resa, något som barnen genast sätter sig emot. Christy reser iväg med dottern Anne och barnbarnet Kathryn och återser Skye.
🐴
Jag har tidigare läst nästan alla böcker författaren släppt, gillar hennes fina miljöer och skrivsätt. Vågornas viskningar är en bok som jag genast sögs in i, när jag börjat läsa den gick den inte att lägga ner. Christys resa tillbaka till Skye, där alla hemskheter hon upplevde i barndomen kommer tillbaka är spännande och intressant att följa. Naturen och miljöerna är målande och väl beskrivna, känns nästan som jag står mitt ibland allt och ser det framför mig. Vågornas viskningar är en ren fröjd att läsa! Jag skulle gärna läsa en fortsättning på denna!