Överlevaren

Roberts, Nora

Sommaren efter studenten är Simone Knox på bio när tre tonårskillar öppnar eld och skjuter vilt omkring sig. Simone lyckas fly, men hennes två bästa vänner blir gärningsmännens offer.Tre år senare är Simone en lovande konstnär som går sin egen väg. Men mardrömmen är inte över. Tillsammans med en annan av överlevarna, den unge polisen Reed Quartermaine, måste Simone förhindra att tragedin upprepas.

Melasbokhylla

2019-09-23

Hennes bästa bok.

Spännande, gripande & fängslande!

2019-02-11

Jag har inte läst så många böcker av Nora Roberts, som tydligen har skrivit över tvåhundra böcker. Som jag har fattat det, så skriver hon två olika typer av böcker. Hon skriver Harlequin-romaner, och dom gillar jag inte. Men mestadels så skriver hon böcker som är blandning av spänningsromaner och kärleksromaner, och dom böckerna tycker jag om.

Under dom senare åren har jag läst Dödlig besatthet, Främlingen vid havet, Vittne till mord, och Lögnaren, som alla fick en fyra i betyg av mig. Och jag har även läst En förtrollad ö, som jag tyckte var något sämre, och fick 3,5 i betyg från mig. (Länkarna går till mina recensioner av böckerna).

Hennes senaste bok, Överlevaren, påminde om dom fyra böckerna som jag nämner överst här ovanför. Fast den här var faktiskt snäppet bättre. Helt klart den bästa boken som jag har läst av Nora Roberts. Boken var i och för sig rätt så förutsägbar. Men den var även både spännande och berörande. Så jag kan absolut rekommendera boken.