Verklighetens magi

Dawkins, Richard

| 2012

Genom historien har vi människor försökt förklara naturens fenomen med fantasifulla myter. För vikingarna var regnbågen gudarnas bro till jorden. I Japan bar en enorm fisk världen på sin rygg och varje gång den viftade på stjärten blev det jordbävning.I "Verklighetens magi" visar den världsberömde biologen och författaren Richard Dawkins att vetenskapens svar på de största frågorna är minst lika spännande. Vem var den första människan? Varför finns det så många olika slags märkvärdiga djur? Vad är en regnbåge och är vi ensamma i universum?Tillsammans med illustratören Dave McKean har Richard Dawkins skapat Verklighetens magi. De färgsprakande illustrationerna förklarar världen som den verkligen ser ut, och levandegör verklighetens hela magi.

Jens Norell

2018-05-30

Läs långsamt och stanna upp och diskutera tillsammans med barnen!

Artur Foxander

2013-01-26

Richard Dawkins är en hyfsad författare som i sin ständiga ateistiska kamp väljer att den här gången rikta sig till yngre publik. Helt okej bok även om jag inte tillhör målgruppen. Det som verkligen höjer betyget är Dave McKeans sagolikt vackra illustrationer. Det är nog en av de allra vackraste böcker jag någonsin har hållit i.

Thore Hult

2012-09-09

Jag har nyss läst den. och denna bok skulle vara obligatorisk i hela världen, i alla skolor. Vilket nog är en utopi. En enkel bok, lätt att förstå, men hoppa inte över meningar och ord, för det finns avsnitt som är fantastiskt bra. Köp boken för den behövs och låt dina barn läsa boken. Kram

Fiona *

2012-04-05

Men så är jag en frågvis nörd också, vill veta det mesta.

Mikael Nilsson

2012-01-13

Richard Dawkins gör barnboksdebut med en glasklar och oerhört underhållande beskrivning och förklaring av hur livet, universum och allting verkligen fungerar, och ställer dessa fakta i roande kontrast till gamla vidskepelser och myter, inklusive de kristna. Perfekt att läsa tillsammans med barn från ungefär tio års ålder.