Även om allt tar slut

"Vi står på gränsen till något som mänskligheten aldrig har upplevt.??Jaha. Så varför känns allting så välbekant??Det brinner. Halva Sverige står i lågor, städer och byar evakueras.Det är sommaren då klimatkatastrofen plötsligt eskalerar bortom våra värsta mardrömmar. Ändå måste livet pågå som vanligt: tonårsförälskelser, äktenskapskollapser, identitetskriser och föräldrauppror fortsätter att utspelas, även när verkligheten rämnar. I fyra sammanlänkande berättelser berättar Jens Liljestrand om liv som måste finna sin väg när undergången blivit vardag.

Maria B

2023-01-15

Boken började väldigt bra tyckte jag, ett rasande tempo och otroligt spännande. Ju längre jag läste tappade jag dock fokus när berättelsen skiftade handling en aning och blev mer av ett relationsdrama som jag inte hade väntat mig skulle ta så stor plats.
Upplevde bitvis förvirring i handlingen där jag fick bläddra tillbaka i hopp om att förstå men utan att hitta förklaringen. Kanske berodde det på mitt dåliga fokus eller så finns glipor i berättelsen…
På det stora hela en bra bok men i slutändan var den kanske inte riktigt vad jag väntade mig.

💚💜 Oj vilken Spännande Läskig & perfekt skriven Nagelbitsbladvändare
Boksidorna flöt fram som på räls
Och 🎧boken gick bara inte att stänga av
Jag ville bara veta hur det skulle gå för den vandrande familjen ute på vägarna i ett Kaos samhälle
Där allt bara är upp & ner så långt ögat kan se
& på resan så har de med sig sina småbarn & sitt lilla Spädbarn😱

🤔Kommer de att fixa att komma undan 🤔?
Jag ger denna
❤💛💜💚❤ av 5st💜💚