Vem är det som bestämmer i ditt liv?

Nilsonne, Åsa

| 2004

Medveten närvaro ? mindfulness ? innebär att vi är vakna i nuet, att vi lägger märke till det som sker omkring oss och hur det påverkar vårt inre. Vi har alla en egen inneboende teaterrepertoar, och vi kan lära oss att styra den ? välja vilka aktörer vi vill släppa upp på vår inre scen. Med hjälp av medveten närvaro kan vi nå större självinsikt, öka våra valmöjligheter och förmågan att nå våra mål. Fokus i Vem är det som bestämmer i ditt liv? ligger på hur vi styr koncentration och uppmärksamhet. Vi får många praktiska tips, exempel och övningar. Vem är det som bestämmer i ditt liv? kan användas som en självhjälpsbok och riktar sig till alla som vill vara mer medvetet närvarande i sina liv. Boken kan också med fördel användas som fördjupningslitteratur av professionellt verksamma inom psykiatrin. Åsa Nilsonne är psykiater; medicine doktor, legitimerad psykoterapeut och...

Hanna L

2020-06-16

Jättebra bok, den tillför något nytt för mig som ändå läst en hel del. Rekommenderar!

Ann Maria Eriksson

2018-11-18

Det kan inte ha varit en slump att den här boken kom i min väg. Den hjälpte mig att bli medveten om att gå den rätta vägen vidare i mitt liv.

Kristin Söderberg

2017-06-09

Viktig.

Jessica Gunnarsson

2015-01-03

Bra och informativ bok med handfasta tips.

Elisabeth Jönsson

2012-02-15

Om att själv regissera den inre teaterscebeb och bestämma vilka man vill släppa in.

Elisabet Ekdahl

2011-07-15

Detta är systerboken till Anna Kåvers "Att leva ett liv, inte vinna ett krig". Mycket läsvärd.

Petra Norstedt

2010-07-13

Tråkig men kanske nyttig?

kristina johansson

2010-06-04

Positiv kraft genomsyrar denna bok och ligger till grund den del för mitt arbete med social problematik.

Jakob Bengtsson

2010-04-21

Bara jag som reagerade på de sjukt stereotypa könsrollerna?