Vedergällningen

Lundh, Lotta

| 2020

En man hittas mördad i sjön Fryken, bragd om livet på det mest bestialiska sätt. Kriminalkommissarie Erik Ljung ansvarar för utredningen och det blir hans uppgift att ta reda på vad i den mördade mannens liv som föranlett ett sådant hat mot honom.   En kort tid efter likfyndet i sjön försvinner en man med anknytningar till den mördade. Hänger de två händelserna ihop - och i sådana fall hur?   Snart visar det sig att en seriemördare härjar i lilla Sunne. Erik Ljung tvingas föra en intensiv kamp mot klockan, för nu står ännu fler liv på spel.   Vedergällningen är tredje delen i serien om kriminalkommissarie Erik Ljung vid Sunnepolisen.   LOTTA LUNDH bor i Sunne och jobbar som utredare på en statlig myndighet, men drömmer om att skriva på heltid. Vedergällningen är hennes fjärde bok."En spännande välskriven bok, som förutom kriminalgåtan ger en fin person- och miljöskildring."...

Lollos Bokhörna

2020-02-10

En man hittas mördad i sjön Fryken. Mördad på ett brutalt och otäckt sätt. När sedan en man till försvinner och sedan hittas mördad blir frågan: hänger de båda händelserna ihop? Varför har det visats sånt hat mot männen när de mördandes?

Kriminalkommissarie Erik Ljung får i uppdrag tillsammans med sina kollegor att försöka lösa morden och se till att ingen annan råkar illa ut!
Jag har inte läst något av Lotta Lundh förut, vet inte varför för hon skriver väldigt bra! När jag väl hade börjat läsa ”Vedergällningen” kunde jag inte sluta läsa!
Boken är väldigt bra uppbyggd där man dels får följa mördarens tankar och hur allt går tillväga och dels polisens och Erik Ljungs arbete för att ta fast den som utfört dåden. Det blir en katt och råtta lek där spänningen håller i sig ända till slutet. Hela tiden kommer det små ledtrådar till varför det blev som det blev. Galet spännande och galet bra!! Språket är lätt, boken går snabbt att läsa och tar slut alldeles för fort! Det finns ett driv i texten som gör att man bara vill läsa ett kapitel till.
Nu måste jag läsa Lottas andra böcker! Boken är en väldigt bra och spännande deckare. Rekommenderas varmt.

Spännande, underhållande & fängslande!