Vedergllning

Erikson, Thomas

| 2014

En man i en skottsker glasbur i en rttssal. Han har anmlt sig sjlv fr grova brott, han ska skta sitt eget frsvar och r tmligen sker p att han inte kan dmas. Det r ett oerhrt mrkligt rttsfall. En annan man i hkte i vntan p rttegng. talspunkterna r mnga och spektakulra, och polisens femtiotusensidiga frunderskning r gedigen. Ingenting fr g fel, absolut ingenting, och drfr kallar polisen in beteendevetaren Alex King som extra resurs. Men rttegngen skjuts upp gng efter annan nr den talades advokater mrdas en efter en. Till slut verkar ingen lngre vilja ta sig an hans fall. Ett gigantiskt hl i det svenska rttssystemet har uppenbarat sig. Vad gr man med en mrdare som inte gr att dma? Och en som ingen vill frsvara?

2017-12-23

Tack vare min avsluta-serier-utmaning s drjde det inte speciellt lnge mellan frra delen och den hr. Den fjrde och sista(?). Det hjlper en hel del nr minnet fortfarande r relativt intakt. Det som dock hjlper allra mest r att detta r bra. Vldigt bra. Ls mer p min blogg

Marita Ryen

2015-10-03

Bok nr 4 om beteendevetaren Alex King. Spnnande och bra.

Caroline L Jensen

2015-10-01

Underhllande och galet bra thriller!

2015-07-26

(Den hr boken var en av dom tretton bcker som jag lste under mina tv semesterveckor i Turkiet. Skriver lite kortare och enklare omdmen p dessa bcker, mot vad jag brukar gra p dom recensionsbckerna som jag vanligtvis lser.)

Det hr r den fjrde fristende delen i serien om Alex King, och jag har lst dom tre tidigare bckerna ocks. Hr r en lnk till den tredje boken, ?Vanmakt?.

Jag tyckte ven om den hr boken. Tycker det r intressant om beteendevetenskapen som finns invvt i kriminalromanen. Och ven sjlva deckarhandlingen tyckte jag var bra.

Rekommenderar boken, och hela serien.

Jennifer Tydn

2014-12-23

Inte lika bra som de tidigare bckerna om Alex King men helt ok jullsning.