Vaxade juveler och brända hjärtan

Klingberg, Ewa

2020-08-31

Jag sökte en feelgood men fann en sorgeskildring. Huvudpersonen Marika var direkt osympatisk och Karolina dottern till vaxblekaren var det synd om. Oavslutad läsning. Jag är besviken.

Denna bok var sorlig & små rolig😢

Malin R

2019-09-23

Tredje delen i Huskvarnaserien handlar dels om Marika (nutid), dels om Karolina (1800-tal). Den förra har återkommit till Sverige efter att ha jobbat utomlands i många år och försöker landa i en "enklare" tillvaro - med många funderingar på om hon valt rätt eller inte. Karolinas får omkommer i en olycka och familjen får kämpa för att överleva - en kvinna kan inte ta över ett företag hur som helst!
***
En feelgood-bok med både ljus och mörker. Klart läsvärd 🤗

2019-03-31

Vaxade juveler och brända hjärtan av @ewa_klingberg är en bok jag kommer att minnas länge. Historien växlar mellan nutid och dåtid och vävs ihop i slutet. Det är en varm berättelse, en berättelse om hopp och att inte ge upp. Jag tycker att boken är väldigt bra just för att den har historiska inslag. Den är julig, romantisk, varm, sorglig och alldeles underbar! 🎄❤️😍 Rekommenderas varmt!

villa-freja.se

2019-02-13

Återigen har jag läst en underhållande, välskriven och mysig feelgood av Klingberg. I vanlig ordning rycks jag som mest med i de historiska kapitlen. En riktig liten pärla.

Sarah

2019-02-06

Jättebra och framförallt gillar jag "förr i tiden" delen av boken som vävs in då o då.

Pia Gummesson

2019-02-01

Varm och fin feelgood upplevelse.Rekommenderar den varmt!

2018-12-26

En bok av Ewa Klingberg är numera ett måste och jag blev så glad när den äntligen dök upp. Eftersom omslaget kraftigt signalerar julmys så tyckte jag att det var en bra idé att klämma in den i redan fullspäckade december. Redan första gången katten Noir kommer in i bilden, i andra kapitlet, är jag såld. Läs mer på min blogg

Agnes

2018-11-20

Detta är den tredje boken i serien och helt klart den bästa! Jag har älskat alla tre! Jag hade dock förväntat mig lite fler julinslag.

Fantastisk, charmig och fängslande!