Vattenlandet

Dahlin, Petrus

Tindra och Selma ska äntligen få besöka det underbara vattenlandet som alla i skolan pratar om. Tjejerna är ivriga, men också lite oroliga. Ryktet går nämligen att om man råkar kasta sig ner i fel vattenrutschkana kan man hamna i en hemlig, livsfarlig bassäng. Och där under ytan bor något stort, mörkt och hungrigt ...Vattenlandet är den fjärde fristående delen i ?Läs på egen risk!? - serien med riktigt läskiga vandringssägner för nybörjarläsarna. Tidigare delar i serien heter Varuhuset, Dataspelet och Gosedjuret. Böckerna är lättlästa och genomillustrerade med Johanna Kristianssons färgstarka, lekfulla bilder. De spännande historierna ger både rysningar och läslust.

den va bra och rolig

Det är läskit bok och coll bok

Den hära boken var läskigt och jag tycker att de som gilla skräkfilmer ska läsa den

Den här boken var väldigt bra! Boken handlar om att tjejen Tindra ville köra läskiga bannor i vattenlandet fast hennes kompis ville inte. Så hon åkte en vattenruschkana hon aldrig har sett förut, som såg ny. Hon blev i fara och såg vattenmonstret under sig. Men det handlar mycket om Vänskap och bråk.

den va bra för först va dom jätte bra vänner och sen blev dom arga på varandra och sen blev dom bra vänner

Jag tycker att boken är väldigt bra. Det är en tjej som inte är så vänskaplig.

jag tycker boken var bra och rolig