Väster om månen

Bickmore, Barbara

| 2003

I en fattig del av Afrika kämpar läkaren Courtney McCloud för att rädda liv på den torftiga klinik som hon byggt upp. Den amerikanske läkaren Quentin "Coop" Coopersmith tänker starta ett flyktingsjukhus vid gränsen till Mozambique och vill att Courtney ska leda projektet. När Courtney efter långt övervägande tackar ja till hans erbjudande händer något som varken Coop eller Courtney räknat med: de blir passionerat förälskade. Men Coop, som är gift, ska snart resa hem till USA och Courtney har bestämt sig för att viga sitt liv åt arbetet. Kommer deras kärlek att bestå, trots alla påfrestningar de båda utsätts för i var sin del av världen?

2023-08-19

Min första bok av Barbara Bickmore, och den visade sig vara betydligt bättre än vad jag först trott.
Jag hade aningen svårt först för att komma in i handlingen, men efter några kapitel kunde jag inte sluta läsa.
En äventyrsroman om starka kvinnor, kärlek, erotik och vänskap, men också om flyktinghjälp och en stor portion afrikansk historia, främst inriktad på Mocambique och Zimbabwe- två länder som jag knappt visste något om.
Väldigt välskriven och engagerande. Jag läser gärna fler böcker av Bickmore!
Slutbetyg, en 4:a!

Fiolsparv

2017-01-11

Ett för alltid lika säkert kort på en bra bok är Barbara Bickmore.