
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnärer bygger ofta sina varumärken med mer begåvning och mer substans än vad den bästa av varumärkesplattformar kan leverera. Samtidigt ska man inte förringa värdet av strategiskt tänkande. Precis som en grupp medarbetare kan samlas och formulera en tro på företagets kärnvärden, kan en sund varumärkesarkitektur skapa en tydlighet som sparar både tid och pengar. Men var börjar egentligen en varumärkesstrategi? Är det i teorin på varumärkesstrategernas kammare eller är det i praktiken? Varumärkesstrategi i verkligheten varvar teori och praktik för att förstå dynamiken i framgångsrika varumärken. Exempelvis diskuteras David Beckham och hans vandring från fotbollsspelare till global varumärkesikon. Ett annat exempel utgörs av Arnolds Coffee i Milano som har skapat sin egen kopia på Starbucks i motsats till de traditionella, italienska...
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok