
Synen på varumärkessamarbeten har förändrats. Det som för tio år sedan sågs som en marknadsföringstaktik har idag blivit ett etablerat strategiverktyg i varumärkets totala portföljstrategi. Samarbeten ses idag ofta som en snabbare väg till marknaden och som ett alternativ till direkta varumärkesutvidgningar. I takt med att företagen etablerat en öppnare och mer dynamisk syn på varumärkessamarbeten i praktiken behövs också mer robusta modeller och tankar som kan vägleda smarta och hållbara varumärkessamarbeten. Det behövs också en bättre överblick över risker och möjligheter med samarbeten generellt. Det är sant att samarbeten kan stärka ett varumärke ? men ett samarbete kan också sänka ett varumärke. Läs mer Varumärkessamarbeten tar ett helhetsgrepp på området. Boken innehåller bland annat: Framväxten av och synen på varumärkessamarbeten. Olika typer av varumärkessamarbeten....
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok