
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system och vad som händer med ett specifikt varumärke om någonting förändras. De ska kunna ta ställning till känsliga frågor rörande antalet varumärken och prioritetsordningen mellan dem. I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv ? från strategiska, teoretiska och kritiska utgångspunkter. Trender och krafter kopplade till fenomenet varumärkesarkitektur diskuteras, liksom semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation. De viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur presenteras och granskas kritiskt. Vidare diskuteras varumärkesarkitektur från ett internationellt perspektiv och från ett segmenteringsperspektiv. Henrik Uggla...
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok