Varulvar i Storkyrkan

Olczak, Martin

| 2012

Just nu bara 85 kr! Ord. Adlibrispris är 102 kr. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker, dock längst t.o.m. 29 september 2014. Tillsammans med Betty och Rurik fortsätter Jack sökandet efter sina föräldrar. De har lyckats komma över den mytomspunna Silverkompassen som ska leda dem rätt, men för att den ska fungera behöver de hårstrån från Jacks försvunna föräldrar. Jack är förtvivlad, men Betty har en plan. Samtidigt blir det allt mer tydligt att en mäktig och gåtfull figur förföljer dem. Mystiska varningar dyker upp på konstiga ställen och med oväntade budbärare. Jakten för trion via vättarnas rike till Storkyrkan. Där möter de en överraskning som ställer allt på ända. Mysteriet med Jacks föräldrar får plötsligt en helt ny vändning! Jakten på Jack är en äventyrsserie i fyra delar: Trolldom i Gamla stan, Vålnader på Vasaskeppet, Varulvar...

bra,rolig och spennande.

Jag tyckte den var bra för att den var spännande.

Mörtvik4A

2021-10-06

Den var spännande men man hängde inte med så bra för att flera saker hände samtidigt.
annars är det inte så mycket text i men många bilder.

Jack och Betty fortfarande letar efter Jacks föräldrar. När de fortsatte leta efter Jack föräldrar då fick de hemliga meddelanden i korvkiosken och, när de åkte med sin motorcykel. .Inga meddelanden kunde skrämma de. Nu behöver de ett hår strå från Jacks föräldrar, för att hitta hans föräldrar!!!!!

Teresia Kjellgren

2016-01-05

Alla böckerna om Jack är så spännande. 9-åringen älskar de! Riktiga bladvändare. Lättlästa med läskiga bilder är de också.

Nils Andersson

2015-12-08

Karin Källerholm

2012-07-12

Jättebra och spännande. Vi har läst alla delarna.