Världshemligt

Lindgren, Barbro

| 1983

Rebecka Nyman

2022-02-13

Det här var en något tråkig bok enligt min mening. Det är dock spännande och intressant att få ta del av Barbro Lindgrens tankar vid tio års ålder. Men jag fick känslan av att läsa min egen dagbok. Det är kul när jag läser min egen för att det är lilla jag som har skrivit och det väcker minnen, men sällan tror jag den läsningen är intressant för andra. Lite så känner jag inför Lindgrens dagbok. Vissa händelser intresserar mig mer och jag tycker de bilder som är från hennes barndom är kul att få ta del av. Jag känner igen mig i vissa av hennes tankar och tror att många kan känna igen sig. Det gör att jag ändå tycker att det är en bra bok för barn att läsa, för att kanske sätta sina egna tankar i ett större sammanhang.

2021-12-07

a

2021-11-30

najs

2021-11-30

ASGRYMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

2021-11-08

Jag ska läsa de andra böckerna i den här bokserien också alltså del 2: Världshemligt del 3: Bladen brinner

Lotta Blomkvist

2009-12-09

Jag var genuint rädd för denna bok när jag var liten, därav betyget. Får nog äsa om den nu i vxen ålder och se vad jag var så rädd för.

2009-11-21

Läste den i tidiga tonår och tyckte mycket om den då! "På den tiden" räknades verkligen denna bok som hemlig...

Rebecca B

2009-09-17

Då, 1984, var den helt underbar.