Världens viktigaste bok

Kroppen bubblar av nya känslor, och man funderar över vem man är och kommer att bli. Kompisarna har blivit viktigare och bråken med familjen fler, samtidigt som kärleken och längtan efter att hångla blivit större. Pubertetsåren är en speciell tid med nya pirriga drömmar, pinsamheter, kärleksknas och en stor nyfikenhet på kroppen. Vad ska jag göra när svetten luktar? När kommer mensen? Vem har bestämt vad som är tjejigt och vad som är killigt? Vad är porr? Hur känns det att vara kåt? Vuxna vill gärna svara och stötta men tycker ofta att det är svårt att prata med 10 13-åringar om kroppen, kärlek och sex. Men nu finns äntligen boken som är världens bästa storasyskon. Med hjälp av sin långa erfarenhet som sexualupplysare kan Nathalie Simonsson på ett roligt, spännande och ärligt sätt förklara hur det faktiskt funkar och hon vågar prata om det som är pinsamt, fnittrigt, svårt och hemligt. Världens...

4B_Tegelhagen

2021-10-01

this book is for 🏳️‍🌈🌈🌝

4B_Tegelhagen

2021-10-01

Hej 👩‍🌾

Jens Nilsson

2017-10-20

Jag är så glad att den här boken är skriven. Kan vara rätt svårt att prata med sin barn ibland om såna här ämnen, och den här koken har verkligen varit en livräddare. Mina döttrar har bläddrat och läst på egen hand och vi har läst tillsammans och pratat om hur det är på deras skola, med vänner och kroppen. Bara en sån sak som när äldsta tjejen fick mens, inte helt lätt snack som ensamstående pappa :)

Lundberg

2017-10-20

Den här boken borde finnas på varje mellanstadieskola i landet och i händerna på varenda unge!

Eyez Only

2012-11-23

Vettig bok om känslor, sex, kärlek, relationer, kroppen m.m som vänder sig till lite äldre barn/tonåringar. Inget fjant och nedhyssjande, det är sakligt, konkret och ändå med en lättsam ton och sjyssta bilder som avdramatiserar det allvarliga utan att för den skull förringa det. Har gett den till min dotter, och önskar den funnits när jag var barn,