Vårjakt i Rosengädda

Hamberg, Emma

| 2015

Tessan har allt ett eget barn, en egen restaurang, flera pappor till barnet samt en rik godsägare som tindrar förälskat åt hennes håll. Hon klagar verkligen inte tvärtom. Men att driva egen restaurang är inte hållbart om man ska stå för både maten, driften, disken, hålla ordning på den torftiga ekonomin och däremellan försöka vara en skön mamma. Tessan önskar att hon hade hjälp. Helst av någon som inte vill ha betalt. En dag dyker just två sådana människor upp. Varför de plötsligt befinner sig i Rosengädda är något som Tessan inte förstår. Men när det klarnar vänder det upp och ner på både Tessan och hela byn.

Varm och humoristisk bok med härligt persongalleri.

Mysig och lättläst! Man blir glad!

Feelgood bok

Anna Christina

2017-07-29

Dessa böcker om Rosengädda. Så fulla av charm. Alla personligheter man får lära känna. Älskar´t.

Sofie Åberg

2016-12-19

lika bra som de tidigare. nu hoppas jag det kommer ytterligare en bok

Ellinor Karlberg

2016-03-19

Love it!

Emelie Lindgren

2016-02-02

En härlig bok precis som de två innan. Rekommenderas!

Maria Olofsson

2016-01-18

Ååååh, vilken underbar bok! ÄNNU bättre än föregångarna! Emma skriver fantastiskt bra med en härlig blandning av humor, värme, allvar och glädje. Denna bok fick mig att känna väldigt mycket. Ett starkt budskap i den är att man ska njuta av livet medan man lever, känna efter vad man mår bra av och göra det man verkligen vill! Du lever här och nu, se till att ta vara på livet och njut! En underbar bok! Känns som avslutande, men jag hoppas ändå att det kanske nån gång kommer en till...

Jenny Rolfsdotter

2016-01-13

Småmysig. Rekommenderas!

Therése Lönneberg

2015-07-26

Älskar Emma Hambergs böcker. Den här vill jag inte släppa fastän jag läst klart den. Mitt Kinne-Kulle görs rättvisa.

Anneli Johansson

2015-06-12

Älskade att läsa även denna bok om Rosengädda. Snälla Emma fortsätt på bok 4.....

Pernilla Engström

2015-06-12

Tröttnar inte. Trasans mamma dyker upp i Rosengädda. Hon vill vara hos Tessan och barnbarnet Marta. Roligt bok härlig sommarläsning.

2015-04-29

?Vårjakt i Rosengädda? är den tredje fristående boken i serien om Tessan och dom andra i Rosengädda.

Den första boken heter ?Rosengädda, nästa!?, och den andra boken heter ?Larma, släcka, rädda i Rosengädda?.

Jag tyckte mycket om dom två första böckerna, och jag tyckte lika mycket, om inte ännu lite mer, den här tredje boken.

Böckerna är lite som en blandning av feelgood, roman, och chick lit. Och Emma Hamberg skriver lite ?naivt och barnsligt? på något sätt, men då menar jag inte alls på något negativt sätt. Jag har ju läst några ungdomsböcker av henne också, och dom här böckerna känns nästan lite ibland som om dom är ungdomsböcker.

Men böckerna är också härligt charmiga, med sköna karaktärer som man gärna vill läsa mer om. Lättlästa är dom också.

Den här boken var också väldigt rörande och gripande, och tårarna rann på mig i slutet av boken.

Rekommenderar absolut boken, men läs helst serien från början.