Vargtimmen

Mina, Denise

| 2007

Vargtimmen r nominerad till Edgar Award 2007! ?Otroligt drabbande lsning.? ?Sensationellt bra ? Det r en femma.? Boken fick betyg 5 av Yukiko Duke i SVT:s Gomorron Sverige! Paddy Meehan kuskar runt Glasgow i nattens mrker i jakten p ett scoop. Allt fr att slippa det trista jobbet som nattreporter - ett arbete som ingen av hennes manliga kollegor p Scottish Daily News vill ha.           S tipsas tidningen om ett villabrk i ett av stadens finare kvarter. Den nedblodade kvinna tycks inte vilja ha ngon hjlp och den vlkldde mannen som ppnat drren lyckas vertyga polisen att allt r som det ska. Paddys frgor besvarar mannen genom att hastigt trycka en femtiopundsedel i hennes hand.        Nr kvinnan dagen efter rapporteras dd, ser det ut som om att Paddy hittat den story...

Maria Lsare

2014-07-30

Vilken trkig bok, kan verkligen inte rekommendera!

Anchi L

2014-01-13

Men usch s himla trkig bok!

2013-05-15

En riktigt vlskriven och bra deckare. realistisk och med rliga karaktrer. Paddy Meehan r en ung journalist som man har ltt fr att ta till sig. Klart ver snittet fr deckargenren. En svag 4:a

2012-09-09

Det hr r allts andra delen om tjejen som drmmer om att bli journalist och den utspelar sig 1984 i ett mrkt, kallt och fattigt Glasgow. Jag vet inte jag, men Denise Minas serie om Paddy Meehan verkar inte alls passa mig. Ls mer p http://bokslut.blogspot.se/2012/09/vargtimmen-av-denise-mina.html

Lars-Olof Andersson

2010-03-17

Tycker ni r lite snla.
Denise Mina r alltid vrd minst en 4, men oftast en femma med spets.
Spelar i samma division som Rankin och Robinson.
olle

2010-02-01

Bok nummer tv om Paddy Meehan. Lser med frtjusning om denna tjejs vardag, p jobbet, hemma hos familjen och krleksbesvr. Hon r en knslig och godhjrtad tuffing. Mordintrigen r inte s mrkvrdig, det r hur Paddy tacklar problemen som intresserar. Efter detta bokslut ska jag kasta mig ver nsta del. Hur ska det g?!

harriet karlsson

2009-11-07