Vargflickan - Ut i vildmarken

Do, Anh

| 2021

En fartfylld serie som är lätt att sluka!Krigsflygplanen sveper in över staden. Kim och hennes familj måste fly från sitt hem, men i tumultet som uppstår blir Kim separerad från sina föräldrar och sin syster. Hon är vilse och helt ensam, utan en enda människa i sikte. Så stöter Kim på en grupp hundar som springer lösa i skogen. Tillsammans är de starkare och Kim har funnit en flock - men kan de överleva i vildmarken? Kommer Kim hitta sin familj? Och var har alla människor tagit vägen?En rikt illustrerad serie i fyra delar om Kim och hennes flock.

Klass 4c, Kulturama

2021-12-14

Man kunde inte sluta läsa. Rekommenderar.

Gullis lästips

2021-06-14

”Ut i vildmarken” är första delen i serie ”Vargflickan” som kommer bestå av fyra delar.

”Kim och hennes familj måste fly från sitt hem när krigsflygplan närmar sig staden, i tumultet av en bombattack blir Kim separerad från sina föräldrar och sin syster. Hon är vilse och helt ensam i vildmarken utan en enda människa i sikte. Men så stöter Kim på en grupp hundar som springer lösa i skogen. Snabbt blir Kim deras ledare och tillsammans blir de en flock som samarbetar för att överleva i vildmarken.”

Det här är början på en spännande berättelse om den smarta, modiga och påhittiga tjejen Kim som tillsammans med sin nya vänner gör allt tillsammans för att överleva i vildmarken. Men kommer Kim någonsin att hitta sin familj och andra människor och kommer hon och hennes nya följeslagare kunna möta naturens alla överraskningar och faror?

Det här är en actionfylld äventyrsberättelse fylld av mod, vänskap, lojalitet och överlevnad!

Det jag gillar med boken är hur framsida lockar med sin färgstarka och fängslade framsida och även om boken kan upplevas som mastig så är det en fartfylld bok som är lätt att sluka då boken är skriven med luftig och lättläst text som är spännande och händelserik både i text och bilder från början till slut.

Det här är helt klart en actionfylld äventyrshistoria som måste sträckläsas om överlevaren Kim och hennes djurvänner!

Till boken finns det även en tillhörande lärarhandledning och elevhandledning.

Boken ”Ut i vildmarken” är en actionfylld och händelserik början på den blivande succéserie ”Vargflickan” som kommer att älskas av unga bokslukare mellan 9 till 12 år.

Nu ser jag fram emot att läsa den spännande fortsättning i boken ”Den stora flykten” då denna bok slutade med en fängslade cliffhanger.