Varamies

Nicholls, David

| 2014

Flag from fi

Sinä päivänä -hitin kirjoittaja tietää kuinka lukija vietelläänStephen C. McQueenin monista ongelmista kitkerin on näyttelijä kollega Josh Harper, kansainvälinen superlahjakkuus ja maailman kahdenneksitoista seksikkäin mies. Kun Stephen valitaan Joshin varamieheksi lordi Byronista kertovaan näytelmään, hän uskoo tilaisuutensa koittaneen. Ikävä kyllä Josh on aivan raivostuttavan terve: juhlahuuruisten öidenkin jälkeen mies jaksaa painaa teatterilla. Pääseekö Stephen koskaan hyppäämään lordin piukkoihin pöksyihin? Todelliset ongelmat alkavat kun Stephen tapaa Joshin amerikkalaisen vaimon, seksikkään, kauniin, nokkelan, älykkään ja sielultaan levottoman Noran. Kuinka nousta varamiehestä ykkösmieheksi myös naisen silmissä?

Helena Wennergren

2016-01-02

Dråplig men smått trivsam berättelse om misslyckad skådis.

Sandra Svensson

2012-03-13

Gillade verkligen denna bok! Lättläst med mycket humor och ironiska inslag, skrattade högt många gånger :)

cecilia westman

2011-12-04

Underhållande och småcharmig historia, klart läsvärd. Äkta lad-lit, perfekt sommarläsning!!

Malin H

2011-09-03

vem som helst kan ju egentligen förstå att böckerna som kom före one day inte skulle vara lika bra och att förlaget försöker sälja kassa böcker med hjälp av en succé. mitt största problem med the understudy är att den samtidigt som att vara sjukt förutsägbar liksom inte hade en tydlig handling förrän 200 sidor in i boken. visserligen rätt bra dialog men nja...

2010-08-01

Vilken besvikelse! Trodde att den skulle vara mycket roligare.

Ullis N

2010-01-04

Inget litterärt storverk, men rolig, varm och har sina poänger.