Vår man i Shanghai

Lantz, Åsa

| 2011

"Det fanns två typer av människor de här kvinnorna fruktade. Män. Och poliser."Isa Montgomery har ett scoop på gång. Hemlösa svenska män i Göteborg reser med jämna mellanrum till Shanghai. Ingen vet varför, eller vem som ligger bakom. Reportaget är Isas chans att komma tillbaka som TV-reporter, efter att i många år ha låtit sig försörjas som lyxhustru. Hon stöter på Törnrosa, som liksom sin man Henning är hemlös. Nu har Henning försvunnit i Shanghai, och Törnrosa får via mejl makabra filmklipp som tyder på att han utsätts för tortyr. Samtidigt, som av en slump, befinner sig regissören Viggo Sjöström i Shanghai för ett gästspel, inbjuden av en rik välgörare, herr Sun. Herr Suns gästlista till föreställningen är både märklig och fylld av prominenta gäster; alla ska dit. Också Isa. Hon villl inte. Men när Törnrosas dotter också försvinner, och alla spår leder mot Shanghai, har...

Sussie S

2014-10-13

Alldeles för långt utdraget för att det skulle kännas meningsfullt. Det enda jag kommer att minnas är all råhet. :P

2014-02-24

Som ett glas ljummet vatten. Bedrövligt dålig! Anna Maria Käll läser den jättebra som vanligt- men den här tråkdeckaren är verkligen så tråkig att jag orkar inte lyssna klart på eländet. Rekommenderas verkligen inte, iaf inte av mig!

Camilla Nilsson

2013-07-14

Såå bra! Läs den men innan läs Vart tog den söta lilla flickan vägen.

Karin Löfstrand

2013-06-11

130610: Nämen fy så dåligt! Det hängde inte inop och slutet knöt inte ihop historien. Mycket av de trådar som tagits upp tidigare lämnades helt orörda.

Tove Skarstedt

2013-04-07

Jag kommer att tänka på Mo Hayder när jag läser Åsa Lantz. Lite äckelskräck sådär ... Men bortsett från det så gillar jag hennes stil. Böckerna känns väldigt samtida och jag uppskattar dem! Skriv mer böcker Åsa! Jag tänker läsa dem alla :)

Gunilla Jönsson

2012-04-08

Jag gillade verkligen den här boken.

Camilla Eriksson

2011-10-30

För lång och utdragen inte alls i min smak.