Vår kokbok

Coop provkök

| 1986

Vår kokbok är sedan många år landets mest sålda kokbok nu tryckt i nästan två miljoner exemplar. Med sansad trendkänsla byter författarna ut vissa recept vartefter, men de flesta är självklara klassiker. Nu är det dags för den 21:a upplagan. Bland nyheterna - I fiskkapitlet presenteras en nygammal metod att koka fisk. Metoden ger unik möjlighet att lyfta fram fiskens fina smaker i kombination med högt ställda krav på hygien. Nya, läckra fisk- och skarldjursrecept. Faktadelen - på de gula sidorna längst bak, är en omistlig hjälp för vetgiriga. Där ges utmärkt information om livsmedel, även det absolut senaste på marknaden. Näringsguide i början av boken med den välbekanta och lättbegripliga matpyramiden som sedan decennier finns i varje lärobok i hemkunskap. Den konstruerades ursprungligen vid KFs provkök. Numera finns fyra matpyramider, anpassade efter människors ålder, kön mm. Vår kokbok...

Grundbok i matlagning! Med denna kokbok klarar man sig länge!
Här finns tillomed "recept" på hur man kokar ägg.

Maria B Hansson

2010-11-27

Mycket bra grundkokbok som borde finnas i varje hem.

2010-06-13

Jag har själv ett MYCKET välanvänt exemplar från 1975.

Boken innehåller allt från information måttenheter, ugnsvärmetabeller och matlagningstermer till energitabeller, tips på hur man sparar energi OCH recept.

Det är en perfekt grundkokbok som man därefter kan komplettera med tjusiga inspirationskokböcker.

Bra flytta-hemifrån- eller studentpresent.

123 Linnea

2010-03-08

Finns en hel del grunder här. Min upplaga har förstås ett par år på nacken. Saknar egentligen mest lite nya influenser.

Lotta Norén

2010-02-10

Kanske inte den mest upphetsande kokboken, men här finns ALLT. Och lite till. Absolut bästa baskokboken. Bör finnas i varje kokbokshylla.

Tor von Geijer

2009-09-23

Dålig.

Lallamen

2009-06-15

Om man av någon underlig anledning vill begränsa sitt kokboksinnehav då är det denna jag rekommenderar i första hand. Det man behöver veta finns där!

2009-06-11

En perfekt "grundkokbok"!

Carina Rydberg

2009-05-08

Min allra första kokbok - och perfekt för den som knappt kan koka ett ägg. Här får man lära sig allt från grunden - och när man väl har lyckats med det, så går det utmärkt att utveckla recepten tilll något alldeles personligt.
Definitivt det bästa valet när man köper sin Första Kokbok!