Vår bästa tid

Vincenzi, Penny

| 2010

På en enda sekund kan livet förändras totalt ? Det är en av sommarens varmaste dagar. Åskan hänger i luften och trafiken tätnar på motorvägen in mot London. En lastbil får sladd och utlöser en seriekrock som kommer att förändra livet totalt för ett stort antal människor. I Penny Vincenzis nya roman får vi möta några av dessa: Toby, gravt försenad brudgum med mörka hemligheter på sitt samvete. Barney, Tobys barndomsvän som har stora betänkligheter mot det förestående giftermålet. Georgia, skådespelerska med chans till drömrollen ? men bara om hon kommer i tid. Jonathan, framgångsrik läkare vars hustru tror att han är på väg hem från en konferens. I bilen sitter hans älskarinna Abi. Mary, en äldre dam som ska möta sin ungdoms stora kärlek på flygplatsen. William, en ung lantbrukare som står på kullen ovanför motorvägen och blir vittne till olyckan. Och så Emma, kirurg på det sjukhus...

Carina Fjällman

2014-01-18

Orkade inte mer än 100 sidor......långdraget och jag vet inte vad.

Amelie Adrielsson

2013-10-28

Långdragen och trög. Storyn har potential men handlingen drivs fram i så långsam takt och med alldeles för många "avstickare" att ork att läsa klart inte finns.

Amelie Adrielsson

2013-10-28

Långdrage

Louise Ö

2013-07-07

Dåligt översatt och ganska dålig och ointressant överlag. Jag funderade på en etta faktiskt, men jag läste ju ut så då måste det bli en tvåa. Den första boken jag läser av författaren och det blir nog den sista tyvärr!

Bok_maja _

2012-03-25

En bok som har allt. Den absolut bästa bok jag läst på mycket länge. Rekommenderas varmt!

Ann-Lis Engbom

2012-03-17

Bra bokidé, men den blev seg i längden med för många personer.

Maria Jönsson

2011-12-11

En bok som är som en film i huvudet. Blir totalt fast.

Merja A

2011-09-23

Författaren presenterar en stor skara romankaraktärer i olika åldrar och inom väldigt många yrkesgrupper. Boken är lättläst och underhållande, dock något överdriven på vissa ställen.

Pernilla Engström

2010-12-01

Klart läsvärd, spännande att läsa vad som händer med de olika personerna