Vanmakt

Erikson, Thomas

| 2013

Diplomaten William Smythe är lugn, behärskad och sakligt klarsynt, tränad i att aldrig släppa sitt logiska sätt att se på världen. Så kidnappas hans tio månader gamla son, bara för att senare lämnas tillbaka på den brittiska ambassaden. Det är bara en i raden av kidnappningar som familjen drabbas av. Någon vill demonstrera sin makt. Någon som inte skyr några medel. Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som är kapabel att utföra dessa utstuderade maktdemonstrationer? Och varför?

2017-11-29

Detta är ju en serie som på något sätt har hamnat lite på undantag. Av inga skäl alls faktiskt. Jag har verkligen gillat de två tidigare böckerna. När jag kollade så visade det sig att det var två år sedan jag läste förra boken om Alex King, vilket nästan känns overkligt. Jag minns den fortfarande väldigt tydligt. Vanmakt börjar precis där vi blev avsläppta i Illdåd. Läs mer på min blogg

Ann Simonsson

2017-01-06

Inte lika bra som Illdåd. Upplevde den aningen rörig.

Jan Banan

2016-02-19

En annorlunda plot i diplomatkretsar. Helt OK!

Anna Johansson

2015-02-03

Inte jättespännande bok, men intressant ur det psykologiska perspektivet. Bok nummer 2: "Illdåd", om Alex King, är den bästa i serien hittills.

Marita Ryen

2014-11-12

Bok nr 3 om beteendevetaren Alex King. Inte lika bra som de tidigare 2 böckerna. Komplicerad intrig.

Emma Hilmersson

2014-10-21

Hade stora förväntningar på denna då hans tidigare är superbra. Tyvärr tycker jag inte att denna lyckas alls.

Rasmusmatte .

2014-07-24

Stor besvikelse då Thomas Eriksons två andra deckare är strålande

Mats Karlsson

2014-06-24

Thomas Eriksons tidigare böcker var bra, men här blev det för mycket av allt. För grovt våld, för osannolik historia, för rörigt, för många vändningar....

Maddes Bokblogg

2013-12-07

Nja hade förväntat mig mer. Trista karaktärer och väldigt rörig.

2013-10-20

Betyg: 4,5 av 5.

Jag har läst båda Thomas Eriksons tidigare böcker, och tyckt mycket om dom båda två.

Här är en länk till min recension av hans första bok, ?Bländverk?.

Och här är en länk till min recension av hans andra bok, ?Illdåd?.

Nu har jag läst hans tredje bok, ?Vanmakt?, och den var precis lika bra som dom två tidigare böckerna.

Jag tycker mycket om huvudpersonerna i boken, speciellt beteendevetaren Alex King, men även poliskaraktärerna.

Och jag tycker att det är väldigt intressant med beteendevetenskapen som finns i boken. Och om drivkrafter och om makt.

Storyn i den här boken var lika bra, spännande, och intressant som i dom tidigare böckerna.

Jag kan verkligen rekommendera Thomas Eriksons böcker. Men läs dom helst i rätt ordning, för då tror jag att man har störst behållning av dom. Dom två tidigare finns nu i pocket.