Vanmakt

Erikson, Thomas

| 2013

Diplomaten William Smythe r lugn, behrskad och sakligt klarsynt, trnad i att aldrig slppa sitt logiska stt att se p vrlden. S kidnappas hans tio mnader gamla son, bara fr att senare lmnas tillbaka p den brittiska ambassaden. Det r bara en i raden av kidnappningar som familjen drabbas av. Ngon vill demonstrera sin makt. Ngon som inte skyr ngra medel. Kan beteendevetaren Alex King ringa in vem som r kapabel att utfra dessa utstuderade maktdemonstrationer? Och varfr?

2017-11-29

Detta r ju en serie som p ngot stt har hamnat lite p undantag. Av inga skl alls faktiskt. Jag har verkligen gillat de tv tidigare bckerna. Nr jag kollade s visade det sig att det var tv r sedan jag lste frra boken om Alex King, vilket nstan knns overkligt. Jag minns den fortfarande vldigt tydligt. Vanmakt brjar precis dr vi blev avslppta i Illdd. Ls mer p min blogg

Ann Simonsson

2017-01-06

Inte lika bra som Illdd. Upplevde den aningen rrig.

Jan Banan

2016-02-19

En annorlunda plot i diplomatkretsar. Helt OK!

Anna Johansson

2015-02-03

Inte jttespnnande bok, men intressant ur det psykologiska perspektivet. Bok nummer 2: "Illdd", om Alex King, r den bsta i serien hittills.

Marita Ryen

2014-11-12

Bok nr 3 om beteendevetaren Alex King. Inte lika bra som de tidigare 2 bckerna. Komplicerad intrig.

Emma Hilmersson

2014-10-21

Hade stora frvntningar p denna d hans tidigare r superbra. Tyvrr tycker jag inte att denna lyckas alls.

Rasmusmatte .

2014-07-24

Stor besvikelse d Thomas Eriksons tv andra deckare r strlande

Mats Karlsson

2014-06-24

Thomas Eriksons tidigare bcker var bra, men hr blev det fr mycket av allt. Fr grovt vld, fr osannolik historia, fr rrigt, fr mnga vndningar....

Maddes Bokblogg

2013-12-07

Nja hade frvntat mig mer. Trista karaktrer och vldigt rrig.

2013-10-20

Betyg: 4,5 av 5.

Jag har lst bda Thomas Eriksons tidigare bcker, och tyckt mycket om dom bda tv.

Hr r en lnk till min recension av hans frsta bok, ?Blndverk?.

Och hr r en lnk till min recension av hans andra bok, ?Illdd?.

Nu har jag lst hans tredje bok, ?Vanmakt?, och den var precis lika bra som dom tv tidigare bckerna.

Jag tycker mycket om huvudpersonerna i boken, speciellt beteendevetaren Alex King, men ven poliskaraktrerna.

Och jag tycker att det r vldigt intressant med beteendevetenskapen som finns i boken. Och om drivkrafter och om makt.

Storyn i den hr boken var lika bra, spnnande, och intressant som i dom tidigare bckerna.

Jag kan verkligen rekommendera Thomas Eriksons bcker. Men ls dom helst i rtt ordning, fr d tror jag att man har strst behllning av dom. Dom tv tidigare finns nu i pocket.