Vända blad

Jézéquel, Julie

| 2011

Som sagt: det är någonting med språket, tonen som jag tycker är oemotståndligt franskt. Inte Amelie-franskt, liksom quirky, snarare modernt, smart, humoristiskt. Det gillar jag. BOKHORA Julie Jézéquels roman ger läsaren inblick i en värld, som vi vanliga tittare vet ytterst lite om, en maktens värld där skvaller och konspirationer frodas. SVD Vända blad är, passande nog med tanke på titeln, dessutom en riktig sidvändare. Med ett rakt språk leds läsaren rakt in i Claras liv. Mystiken tätnar tack vare spökskrivarkunden. TIDNINGEN KULTUREN Vända blad är en liten pärla bland sommarens böcker. Lättläst, tänkvärd och väl värd att rekommenderas. ÖRNSKÖLDSVIKS ALLEHANDA Clara Tallane, erkänd och uppskattad manusförfattare för teve, blir bannlyst i tevebranschen sedan hon vält ett skrivbord i knät på sin producent. Detta majestätsbrott orsakar henne en lång ökenvandring. För att kunna fortsätta...

2019-02-27

Välskriven med ett mycket bra språk om en kvinna som blivit lite av en paria som får skapa ett liv åt en man. Tokgillar tanken. Och boken.

Sara .

2013-07-06

En lite halvintressant historia om en medelålders kvinna som lite halvt sadlar om. Boken är lättläst och enkel, och författaren lyckas lite sådär med sina skämt. Ingen bok som förändrar livet men väl värd en svag trea är den.

Ullis N

2013-03-07

Vet inte varför jag hittar ord för den här boken, men den var....trevlig, välskriven Bra underhållning för stunden, men inget som kommer stanna kvar.
Icke att förväxlas med chic-lit.

Victoria G

2011-07-30

En ganska menlös men gullig historia som glänser till då och då. En stark trea.