Vän av ordning

Batra, David

| 2006

Komikern David Batra har i sin bok Vän av ordning letat fram, klippt ut och kommenterat Sveriges argaste, konstigaste och roligaste insändare. Detta har resulterat i en bok fullspäckad med heta debatter om bland annat sommartid, hundbajs och Bosse bildoktorns kränkning av kristen tro. David Batra (född 1972) är en av landets mest populära komiker. Han har gjort flera humorprogram i radio och TV, som Räkfrossa och Kvarteret Skatan. Han har sedan hösten 1994 gjort över 1000 ståupp-föreställningar i Sverige och utomlands.

Inte min smak av bok, fast jag är fullt medveten om att Batra har min smak av humor i många lägen.

Liam Olsson

2011-12-28

Hysteriskt rolig! Man kan inte fatta hur vissa människor blir upprörda över de mest absurda ting! Och fattar de inte hur korkade de framstår? Tydligen inte. Mina favoriter är tanten som vägrar köpa felstavad creme fraiche (Det stavas med cirkumflex!) och "kvinnor skulle aldrig få för sig att spela schack!"

2010-07-31

Underhållande.

2010-07-26

Härlig skrattbok! :) Men egentligen ganska skrämmande och sorglig också. Vilka yttepyttesmå frågor som engagerar oss människor till nackdel för det som har betydelse, egentligen.

Skrotmagnet

2009-09-21

Den perfekta boken att plocka fram när du har vänner på middag. Se bara till att folk inte sätter i halsen av skratt.

Samuel Karlsson

2009-08-10

Skrattar hela vägen till tvättstugan.