Välkommen ut på andra sidan

Jansson, AnnaMaria

| 2012

Välkommen ut på andra sidan utspelar sig i Stockholm och Göteborg. Den handlar om Malin, Lovisa och Sandra, tre tjejer i snart-30-årsåldern som alla brottas med sitt eget privata lilla helvete. Malin är singel och jobbar i krogsvängen. Efter en glad kväll blir hon utsatt för något som bara händer andra, och dessutom av någon som hon trodde var hennes vän. Lovisa har världens finaste pojkvän, Viktor. De är Viktor-och-Lovisa, och ska så förbli. Tills en dag då allt går sönder. Hur kunde det bli så banalt? Sandra är fast i världens tråkigaste relation med Fredrik. Det enda som hjälper är en flaska vin innan sex eller ännu en muffin före middagen. Men kanske finns det något annat där utanför. Om hon vågar. Välkommen ut på andra sidan är en vardagsroman. En bok för soffan och helgen, för tunnelbanan eller spårvagnen och självklart för de där minuterna innan sängdags. En berättelse med feministiska...

Anna Collin

2013-10-07

Jag försökte verkligen gilla den här boken, för I grunden är det en bra story om att hantera motgångar och komma ut starkare på andra sidan, men jag kunde inte komma över hur sjukt osjälvständiga alla tre tjejerna var och hur omogna. De framstod som 14 åringar snarare än snart trettio. Dessutom upplevde jag bitvis språket som lite vulgärt.

Johanna Sand

2013-06-12

inte bara har den en torftig story utan också ett fattigt språk.

2013-03-24

Språket känns ganska "stolpigt" i början, men man vänjer sig. En ung bok med mycket uteliv. En bra debut men jag upplever inget djup i den.

Skön bok om att tampas med livskriser men ändå komma ut på andra sidan

Emeli Backström

2013-02-12

En välskriven bok som jag först trodde var något som liknade "min berättelse" i hemmets journal. Men tjejerna tog sig och trots kärleksångest så var den varken banal eller chicklit-flamsig.