Välkommen till din psykos

Johansson, Nanna

| 2012

Har ni träffat världens sötaste viking någon gång? Är guldfisken en jävla borgare? Vilka var det egentligen som alltid sa hora? Det här är frågor som granskas under luppen i Nanna Johanssons seriealbum Välkommen till din psykos. I ett virrvarr av collage, klassiska skämtteckningar och serier får vi följa med in i en humorvärld som oftast sparkar uppåt men som också är beredd att ta till med rejäla tjuvnyp för att plocka sin poäng. I tre kapitel titulerade Överjaget, Jaget och Detet tar Nanna Johansson med oss från humorns belevade finrum nedför vindlande trappor, längre och längre ned i humorns allra mörkaste mentala källarvalv. Resultatet är lika skrämmande och underhållande som en tolvåring som fått i sig sin klasskamrats damp-medicin. "Nanna Johansson är en soda stream gone wild som kolsyresätter vardagssituationer." Bodil Juggas, Arbetarbladet

Magdalena Hanell

2016-03-29

Det här så jävla bra! Skrattar så jag gråter!

Lina B

2015-09-15

SÅ on point!

Anders Isacson

2014-08-04

Bra författare med bra kreativitet överallt. Mums bok!

Carolina E

2013-11-13

Stundtals genial! Men tyvärr överlag ganska ojämn för mig.

Linea Karlsson

2013-06-17

Genial.

Fia Kitti

2013-04-16

Klockren!

Ojämn som fan. Ofta skoj, ibland riktigt viktig, ibland helt obegriplig, ibland tramsig. Men i stort sett bra. Alldeles för kort/snabbläst.

Cecilia Fredriksson

2013-02-05

ÄLSKAR!

Eyez Only

2012-09-12

Mycket bra, men kanske en gnutta svajig och ojämn emellanåt. Många skämt är underbara, men somliga är helt obegripliga. Men underbar titel.

Miriam T

2012-05-19

Ännu ett mycket bra seriealbum från Nanna, läs min recension här:

Anna Nyman

2012-03-30

'Ett obehagligt sätt att dö' är faktiskt en av de mest obehagliga texter jag läst i modern tid.

Ronnie Kronblad

2012-03-15

Bästa serietecknaren just nu. Sjukt rolig!