Väktarens hemlighet

Delaney, Joseph

| 2008

Hösten är på väg och kvällarna blir allt mörkare. Det är dags för Väktaren och hans lärling, Tom, att flytta till Anglezarke, Väktarens vinterboning. Tom har hört att det ska vara en olycksbådande och hotfull plats, och vistelsen där blir mycket värre än han väntat sig. Huset och heden utanför byn är fulla av hemligheter om Väktarens liv. Hemligheter som kommer upp till ytan och som hotar att ödelägga hela trakten. Ännu en blodisande skräckroman om Väktaren och hans lärling!

Paul Karlsson

2013-06-06

Nu har jag läst ut tredje boken i "The Spook's Apprentice" serien. Och jag ska strax tala om vad jag tyckte. Men först lite om handlingen.

Den här boken hade en lite längre startsträcka än den föregående andra boken som man knappt kunde lägga ifrån sig då man hade börjat att läsa. Men när man väl hade tagit sig igenom den sträckan så var det svårt även att lägga ifrån sig den här boken. Och det känns väldigt bra att böckerna blir mörkare och mörkare för varje del. Slutet laddar även inför den spänning som väntar i nästa bok. Man blir direkt sugen på att slänga sig över nästa del.

Jag kan stark rekommendera "Väktarens Hemlighet" som är en bok som bara vidareutvecklar intresset inför att läsa de övriga böckerna i serien.

Jan Banan

2013-01-17

En småmysig och trevlig bokserie.