Väktarens förbannelse

Delaney, Joseph

| 2007

Väktaren och hans lärling har rest till Priestown. Djupt nere i katedralens katakomber lurar en varelse som Väktaren aldrig har lyckats överlista, en varelse så djävulsk att hela trakten är i fara. Men det visar sig snart att de har fler fiender, kan Tom och Väktaren överleva de skräckfyllda upplevelser som väntar dem?

Paul Karlsson

2013-05-06

Nu har jag precis läst ut bok 2 i "The Spook's Apprentice" serien. Och jag ska med denna bokrecension tala om vad jag tyckte. Men först lite om handlingen.

Boken var precis som den första väldigt svårt att lägga ifrån sig. Från första sidan är man helt uppslukad och vill hela tiden veta vad som ska hända härnäst. Den här gången behövs heller inte transportsträckan för att introducera böckernas karaktärerer. Det rullar istället på med en gång. Intrigen utvecklas snabbt och karaktärerna fördjupas då väktaren och hans lärling kämpar mot en väldigt hotfull och näst intil oövervinnerlig fiende. Den här boken är dessutom till och med mörkare än den förra och definitivt inget för väldigt unga läsare.

Jag kan starkt rekommendera den och har redan fått sug efter att gå på nästa bok i serien.

Mia Swedberg

2013-03-06

Bra och välskriven bok. Den är dock på tok för läskig för mig så jag kommer inte att läsa fortsättningen.

Jan Banan

2012-12-21

Lättsam och trevlig fantasy-serie, om än lite för lättsam och förutsägbar nästan likt en saga. Denna den andra boken i serien är något bättre än den första....Jag gillar den här serien!!

Iris Eriksson

2011-06-24

lika bra som första. Jag läste den en kväll men kunde inte fortsätta för jag blev lite rädd ^^'