Vägen till din första miljon : alla kan bygga en egen pengamaskin

Schildfat, Tobias

| 2010

Succéboken som toppat listorna - nu i pocket!I den här inspirerande berättelsen får du veta hur du kan bygga en alldeles egen PENGAMASKIN. Författaren har blandat fakta med egna erfarenheter för att visa hur sunt förnuft och livets skola kan förvandla din privatekonomi till ett framgångsrikt företag. Det krävs ingen speciell utbildning, yrkeserfarenhet eller talang för att tillgodogöra sig bokens budskap. Allt som behövs är en vilja att bygga in ekonomisk frihet och oberoende i ditt liv. "Författaren delar i boken generöst med sig av sina erfarenheter. Det är inspirerande läsning."Aktiespararen"När jag hade läst ut den kände jag mig peppad och hade en känsla av allt är möjligt, bara man är motiverad. Det anser jag vara ett bra betyg, och det är en bok jag kommer rekommendera mina vänner."Smart Privatekonomi "En underhållande bok för dig som funderar...

Charlotta CG

2018-09-25

Lättbegriplig för nybörjaren och väldigt inspirerande ("alla kan"). Saknar bara något för den som vill investera etiskt och så var det ett ganska stort dissande av fonder till fördel för aktier som medan man förstår att aktier är mer spännande ändå får en att uppskatta att man också lyssnat på Nobelpristagaren Eugene Fama. Men som sagt, inspirerar till vidare informationssökande och poletten trillar ner.

Frida Birkl

2015-04-21

Detta var min "inkörsport" till min framgång inom trading och aktieanalysering. Boken är grundlig, saklig och motiverande till att börja spara samt att börja studera aktievärlden ännu djupare! Jag rekommenderar den till alla och jag rekomenderar alla som läst den att läsa vidare inom ämnet för att hitta sin egen "nisch" och investeringsfilosofi. Jag själv brinner för teknisk analys och min blogg kan du besöka under aliaset Fröken Börs - Här postar jag tekniska analyser, tradingresultat och inlägg om psykologi och beteendeekonomi. / Frida

I början tyckte jag om den skarpt då det som förklaras låter vettigt och lättillgängligt för varje individ men allt eftersom blev den mer och mer komplicerad (bl.a allt färre begreppsförklaringar) och kändes inte längre skriven för den ovetande individen. Det drog ner betyget. Med det sagt - jag tror ju på att det som står i boken är riktigt och korrekt.

Artur Foxander

2012-03-29

Den innehåller en hel del bra information, men känns otroligt svamlig. Jag skulle nog kunna korta ner den till 1/3... men då skulle den bli för tunn för att kunna kallas för bok.