Våffelhjärtat

Parr, Maria

| 2007

Är det något Trille är säker på så är det att hams faster - farmor lagar de godaste våfflorna i världen. Han är också säker på att han bor på det bästa stället av alla och att hans granne Lena är hans allra bästa vän. Men däremot är han inte lika säker på att han är hennes bästa vän … Våffelhjärtat skildrar två nioåringars äventyr under ett år. Trille och Lena vet hur man hittar på roliga saker, men ibland blir det visst lite fel … Mellan alla påhitt och galenskaper berättar Trille om sånt som är sorgligt och svårt när man är nio år, och om rädslan att förlora dem man älskar.

Vilma Heldestad

2011-02-16

jag minns typ inget för jag läste den för väldigt väldigt länge sen men jag minns att jag tyckte jätte mycket om den det va min favvo bok länge!

Lotta Berling

2010-10-27

En härlig bok! Riktigt bra skriven. Så rolig att jag skrattar för mig själv när jag läser, men här finns också sorg, saknad och allvar så även tårarna stiger då och då i mina ögon. Mot slutet blir det riktigt dramatiskt. Den här boken ska jag absolut läsa högt för min son om några år!

Julia andersson

2010-06-29