Vädermannen

Lundell, Ulf

| 2008

I Vädermannen har Ulf Lundell återvänt till Sverige. Till ett Skåne och Österlen som han gripande vackert beskriver, ett landskap lika utsatt för vädrets makter som människan för sin ovissa framtid. Här befinner sig Georg, en konstnär som närmar sig sextio och som försöker leva i nuet och acceptera saker som de är. Men det som är, är komplicerat och att åldras är allt annat än lätt.

2020-09-20

Stundtals riktigt bra. Livet ur en konstnärs perspektiv. Sökandet i livet. Har svårt för mänskliga kontakter asocial. Alkoholiserad. Kan tänka mig att det är ganska mycket en beskrivning av Lundell själv. Stark 3:a

Jan Svensson

2014-01-26

Väldigt läsvärd, den bästa på länge från Lundell

Thorbjörn Lundin

2011-03-21

Gillar Lundells sätt att hantera verkligheten och fiction - samtidigt

Jörgen Karlsson

2010-08-12

Stundtals lysande, Lite åt det sävliga tempot som jag älskar i Slas berättelser. Men de detaljerade sexskildringarna kan jag klara mig utan.

Tove Skarstedt

2009-07-09

Jag tycker den här är lysande - precis som allt jag läst av Lundell från Friheten och framåt. Jag älskar hans gnäll! Ensamma män - kämpa på! Längta efter samhörighet och ensamhet på samma gång - det är så i livet ibland (alltid).

Börje Österberg

2009-07-09

Bästa jag läst av Lundel.
Att rekomendera.

Karina Berg

2009-06-11

Alldeles för mycket väder och miljöbeskrivning, jag tycker att den är tråkig rent ut sagt