
Vad tror en direktör på? Vilken livsåskådning driver svenska företagsledare? Tjugo samtal med toppar i svenskt näringsliv bland andra Anders Wall, Mia Brunell Livfors, Thomas Berglund, Ebba Lindsö, Johan Molin, Meg Tivéus och Jan Svensson visar att källorna till ledarskapets värderingar finns i det kristna idéarvet, en historia som försvann i det sekulära Sverige. Tio Guds Bud, kärleksbudskapet och förlåtelsen är livs levande riktlinjer i svenskt management, i de visioner och strategier som nu skiftar till ett nytt paradigm av stake holder- kapitalism. En starkt positiv människosyn driver näringslivet att i samklang med de unga generationerna möta klimatkrisen. Mats Hallvarsson, var affärsjournalist i 25 år på Svenska Dagbladet, Veckans affärer och Affärsvärlden och grundade 1995 Hallvarsson & Halvarsson, som vuxit till Nordens ledande kommunikationskonsult med 450 anställda....
Visa mer
Recensioner
Bli först med att recensera denna bok