Vad som helst är möjligt

Strout, Elizabeth

Vad som helst är möjligt understryker Elizabeth Strouts position som en av Amerikas mest respekterade och hyllade författare. I sin nya bok tecknar hon starkt berörande porträtt av människor i en amerikansk småstad. En handfull oförglömliga karaktärer som försöker orientera sig i livet och hantera längtan, kärlek, sorg och besvikelse.Här finns två systrar, den ena byter bort sin självrespekt mot en välbärgad make, den andra söker svar i böcker och finner en själsfrände som förändrar hennes liv. Ortens skolvaktmästare rubbas i sin tillit till andra då han försöker hjälpa en medmänniska i nöd. En vuxen dotter längtar efter moderskärlek från en mor som söker lyckan i ett annat land. Lucy Barton ? huvudpersonen i författarens förra roman ? återvänder hem efter sjutton år för att besöka sina syskon ?Vad som helst är möjligt påminner om bästsäljaren Olive Kitteridge som filmades...

2021-01-01

Det här är inte en roman utan en samling noveller. Distraherande att ständigt byta perspektiv.

Anki Olsson Flodin

2018-10-31

Underbara, känslosamma och melankoliska berättelser. Löst sammanhörande men står lika fint på egna ben.

2018-09-16

Vackert språk och ett driv som gör att man vill framåt, men samtidigt veta mer. Lucy Barton är den röda tråden och nämns genom hela boken. Småstadsliv. Vad som helst är möjligt.

Zack Simone

2017-08-14

Hon har inte utvecklats i sitt författarskap och kommer inte närmare "Romanen" i sitt projekt att väva samman noveller (Om hon nu har något sådant projekt).

Jag tappar intresset när man helt byter karaktärer så här. I förra boken var tråden vackrare och passade karaktären otydlighet. Nu känns det lite fattigt. Men skriva det kan hon.