Vad mina vnner inte vet

Sones, Sonya

| 2010

Krleksfladder med hg igenknningsfaktor! Sexigt, roligt och totalt uppslukande om frlskelse och vnskap. En sidvndare som man aldrig aldrig aldrig vill ska ta slut.Vinterlovet segar sig fram fr Sophie som r ensam kvar i stan. Vnnerna har kt p solsemester med sina familjer. Men s hnder ngot ... P en bnk p konstmuseet brjar skolans rkenrd Murphy prata med Sophie och innan Sophie frstr hur det kunde hnda, ses de varje lovdag - ker skridskor p sjn, tecknar p kafer, klr julgranen hemma hos Murphy. Sophie frsker med alla medel att vrja sig mot Amors tusen pilar. Fr inte kan hon vl vara kr i den dr tnten? Eller kan hon? Och vad ska kompisarna sga nr de fr veta vem Sophie r kr i? Det hr r del 1 av tv i serien om Sophie och Robin Murphy. Ls del 2, Vad min flickvn inte vet, ocks! "Boken r skriven p ett knslomttat och bljande sprk...

Ellinor Classon

2012-09-07

Var vldigt lttlst men helt okej fr att vara en ungdomsbok

ronja eriksson

2011-03-03

mycket bra

Lotta Berling

2010-12-19

Sonya Sones skriver sina bcker i versform, men det r inte poesi - d krvs det sprkligt mer n tta radbrytningar - och de korta verserna ingr hela tiden i en berttelse. Jag gillar formen; det r lekfullt och lttillgngligt. Jag lste del tv i den hr serien p svenska och del ett p engelska fr att se om det sprkligt var bttre p originalsprk, men det var ingen strre skillnad. Det r stt och snllt och som tonrsskildring knns det trovrdigt. Men det brnner inte till.

Lotta Berling

2010-12-19

Anna Mtlik

2010-06-03

Var lite skeptiskt frst till en roman i diktform, men h s bra hon frmedlar knslan! gonblick, tankar, knslor - allt fr varsin dikt men det flyter p s att jag glmde att det var dikter.

Felicia Axelsson

2010-02-07

Bered er p strcklsning! Skriven i "dikter", mycket knslosamt och vackra metaforer.