Vad mina döttrar bör veta

Noble, Elizabeth

| 2010

Barbara blir diagnostiserad med cancer och ställs inför den svåra och smärtsamma uppgiften att ta farväl av sina fyra döttrar. Men hur ska hon hitta orden? Och hur ska hon kunna lämna dem när de behöver sin mamma? Barbara beslutar sig för att skriva personliga brev till var och en av sina döttrar, där hon uttrycker både sina förhoppningar och rädslor och berättar om sina egna drömmar och hemligheter. Hon finner ett sätt att vägleda och ge råd även när hon inte finns där. De fyra systrarna blir förkrossade vid sin mors bortgång och vänder sig till breven för att bearbeta sorgen. Vi får möta Lisa, som i trettioårsåldern fortfarande är oförmögen till några som helst förbindelser; Jennifer, som är nära att kvävas i sitt olyckliga äktenskap; Amanda, som ständigt är på väg mot ett nytt spännande resmål och som alltid har distanserat sig ifrån sina systrar, och tonåringen Hannah, på väg in i vuxenlivet...

2016-07-21

Inget som jag kommer att minnas

Amelie Adrielsson

2014-01-22

Lite seg i början, men läsvärd på det hela taget.

Linn van Keppel

2013-01-23

Boken råkade hamna i badet redan efter 40 sidor. Efter ett par dagar över elementet så har jag gett ett par morgonpendlare ett gott skratt och det var det verkligen värt! En väldigt vacker bok som blandar både sorg, glädje och allvar.

2013-01-14

Okej, men inte så mycket mer.

Sabina Wangenfors

2012-12-21

Underbar och mysig bok!

Marina Trenkoska

2012-07-21

Härlig bok. Dock är titeln lite missvisande. Hade förväntat mig ett annorlunda upplägg.

Martina Jonsson

2012-05-08

Otroligt fin bok. Trots sin tragiska handling förmedlar den hoppfullhet och kärlek på ett så vackert sätt att jag gång på gång känner tårarna trilla.

Maria Mobiny

2012-05-05

En relationsbok om familjen efter mammans dödfall

Annione H

2011-09-27

En bok som landar i hjärtat. Varm, humoristisk och tänkvärd.

2011-04-02

Riktigt bra och läsvärd! Tankarna rör sig mest runt förhållanden, av alla de slag (det gifta paret, nyförälskelse, samboförhållandet, far och dotter, mor och dotter, syskon emellan osv). Roligt och medryckande, inte så sorgligt som man skulle kunna tro.