Vackra, vita lögner

Wistrand, Lovisa

| 2021

Förväxlingar, lögner och kärlek när en tvilling tar den andras plats på en julig kryssning till Antarktis. När arbetsnarkomanen Aurora Vinters tvillingsyster Melissa inte kan åka på sin efterlängtade resa till Antarktis, flyger Aurora dit i hennes ställe. I sjutton dagar måste hon låtsas vara sin spontana, orädda syster som är gift, kan kinesiska och är en mästare på att köra snöskoter, klättra och paddla kajak. Enkelt. Eller? Det är bara det att Aurora avskyr att resa, avskyr kyla, avskyr flygplan och absolut inte gillar tanken på ett långsamt internet.Väl ombord på kryssningsfartyget visar det sig att den vrålsnygge expeditionsledaren Aiden Mayer känner Melissa sedan innan - och Aurora måste spela ordentligt. Bland is, pingviner och glittrande snötäcken börjar känslorna spira, men frågan är vad Aiden och Melissa har för historia? Aurora vill inte flirta med systerns ex, och det...

🎄🤶🎄🤶🎄
Här har vi en riktigt Mysig Bladvändare
den är både Hjärtevärmande och  Romantisk och full av många
härliga människor ute på ett härligt äventyr.
Av mig så får den
❤️❤️❤️❤️ av 5st🎄🎅

Underhållande, härlig och fängslande!

Herregud!! vilken fantastisk underbar bok som bjuder på så mycket, jag har skrattat så jag stört omgivningen, njutit av varje bokstav som blir en enhet som blir helt fantastiskt underhållande. Miljön och karaktärerna är ja vadå, går det ens att beskriva? Helt underbara.
Vackra vita lögner har otroligt många roliga situationer, undrar vart hon hämtar allt ifrån för de är så sjukt roliga eller så är det jag som har exakt samma sjuka humor som Lovisa. Detta måste vara den mest roligaste, galnaste bok Lovisa någonsin har skrivit och jag hoppas att det kommer fler galna böcker för så roligt som jag har haft var länge sedan..
Kan varmt rekommendera Vackra vita lögner och ni som är nyfikna finns det hopp om kärlek? Tja ni får nog läsa den..

Idas Recensioner

2021-11-29

Vackra, vita lögner är en charmig julroman med ett stort fokus på humor och natur. Lovisa Wistrand har ett beskrivande skrivsätt och har skapat detaljer som är enkla att se framför sig, vilket gör läsningen snabb och härlig. Men ibland blev jag frustrerad över mängden lögner i berättelsen.

Karaktärerna är alla unika och intressanta att lära känna. Jag fastnade snabbt för Auroras roliga och klumpiga personlighet men jag blev samtidigt lite irriterad på hennes onödiga lögner, och fann mig själv frustrerad över hur enkelt Aiden kunde gå på dem. Jag menar: vem ljuger så mycket att det blir farligt?

Handlingen är absolut charmig och innehåller många mysiga detaljer, men den blev tyvärr lite enformig tillslut. Det var upprepande lögner, onödiga händelser och barnsliga beteenden vilket jag i slutet blev lite trött på. Men bortsett från detta bjöd berättelsen på många härliga skratt och en julkänsla på hög nivå.

Vackra, vita lögner är en fin och julig roman som passar för er som älskar humor och förvirrade karaktärer. Lovisa Wistrand skriver som vanligt underbart med naturen sammanflätat med relationer, vilket jag fullkomligt älskade även i denna roman. Men det finns en stor mängd lögner under hela berättelsen, vilket tyvärr inte riktigt föll mig i smaken.

idasrecensioner.se