Utvald

Cast, PC

| 2010

Välkommen in i Nattens hus och Zoey Redbirds vampyrvärld! Zoeys värld är väldigt lik vår egen vardag: man går i skolan och hänger med kompisar. Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (ja, det är sant att de är sjukt snygga) och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!Zoeys värld är helt uppochner! Mellan henne och hennes mentor och tidigare idol Neferet råder ett iskallt, mentalt krig. Neferet vet att Zoey skulle kunna avslöja hennes stora hemlighet för de andra vampyrerna. Men för att verkligen lyckas måste Zoey ha mer fakta ? vad är meningen med allt konstigt som plötsligt händer? Neferet manipulerar skickligt Zoeys vänner att vända sig mot henne. Den enda Zoey kan anförtro sig åt är lustigt nog hennes ärkefiende Afrodite (också känd som "Haggan från helvetet")! Och så är det det här med Stevie Rae! Vad...

Therese Östman

2014-06-26

Bra bok! Betyg: 5

Charlotte B

2012-06-27

Bra bok som är bok Nr 3 i serien House of night om Zoey Redbird & hennes vänner.

Moa Johansson

2012-03-22

Velade mellan att ge den en trea, men det fick bli en tvåa eftersom jag knappt tyckte om den här boken alls, enligt mig blev den alldeles för skruvad och jag hade svårt för karaktärerna och tyckte inte att handlingen fördes framåt.

Sofia Andersson

2012-02-08

Otroligt väl skriven, man fastnar framför boken vill inte lägga ifrån sig den.
Överraskande oväntade vändningar.

Cecilia Fredriksson

2012-01-05

Uselt språk, usel handling. Klyschigt och stereotypt.

Denna bok är precis lika bra som de två tidigare, mycket blod och spänning samt ett härligt flyt.
Man får följa hur huvudpersonen får kontakt med alla elementen och hur hon försöker att hjälpa en av sina vänner från ett dystert liv.