Utloggad: Skrivsystrar 1

Emme, Lilly

| 2021

»En härlig och skojig bok men som dessutom utöver humor även har ett djupare budskap som är värt att fundera över ... Det här är del 1 i en ny Feelgood-serie som heter Skrivsystrar och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta att följa de fyra tjejerna. Den rekommenderas varmt.« Bettan bokprataren  »Utloggad är klassisk feelgood, med alla de välbekanta ingredienserna väl mixade. Här finns kärlek, vänskap, humor, livskris och insikt. Språket är lättsamt och flyter på sömlöst. Författaren är svensk men har bott länge i England, vilket gör att miljöer och dialoger känns genuint brittiska.« BTJAtt logga ut från världen Så länge trettioåriga Katie O Farrell kan minnas har hon drömt om att bli författare. Katie och hennes tre väninnor bildade kvartetten Skrivsystrar när de möttes på universitetet i Hull. De avgav då ett löfte: ingen av dem...

De fyra vännerna träffades när de läste på Universitetet i Hull. Då de alla hade författardrömmar bildades Skrivsystrar. De lovade varandra att inte ge upp förrän alla fyra var utgivna.

Nu är det bara Katie kvar. De tre andra är redan etablerade författare. Hon försöker träffa "rätt människor", vara på realeser och aktiv på sociala medier, men ingen tror på henne.

Självförtroende börjar dala, samtidigt som hon försöker vara glad och glädjas åt vännernas framgångar.

Så råkar Katie skicka ett mail till fel person, och snart har det spridit sig i hela branschen. Hon är körd.

Hon bestämmer sig för att logga ut från allt. Slänger sin telefon i Themsen och flyr till London, och lovar sig själv att aldrig mer skriva ett ord.

Wow, vilken bok, och vilken tankeställare man får.

Här får vi en mysig feelgood i full fart med mycket humor. Samtidigt tar man upp att vi alltid är uppkopplade och anträffbara. Behöver vi verkligen sitta uppkopplade så mycket som vi gör? Troligen inte, men många av oss skulle nog inte klara av att logga ut.

Boken är lättläst och har härliga karaktärer och miljöbeskrivningar.
Kul att läsa om författares värld, hur man får kämpa för att bli utgiven, om man ens blir det.

Gillar du feelgood är detta en bok att läsa.

Detta är första delen av fyra i serien Skrivsystrar.

En härlig och skojig bok men som dessutom utöver humor även har ett djupare budskap som är värt att fundera över.

Utloggad beskriver även om hur det är att leva med en dröm om att bli författare men utan den stora tilltron till sin förmåga. Hur det kan påverka beslut som tas och som kan få ödesdigra konsekvenser.

Den här boken tar upp den stora frågan som idag utgör mångas dilemma, måste man ständigt vara uppkopplade och inloggade överallt?
Är det Ok att logga ut?

Utloggad handlar också om vad man gör när en vän mår dåligt och om man kan förlåta vad som helst.
En bok som är skriven på ett lättsamt sätt och med ett fint flöde, trevliga miljö och personbeskrivningar.

Härlig feelgood med både humor och djup.

Det här är del 1 i en ny Feelgood-serie som heter Skrivsystrar och jag ser verkligen fram emot att få fortsätta att följa de fyra tjejerna. Den rekommenderas varmt.

Skrivsystrar handlar om de fyra vännerna Katie, Jade, Amanda och Emma. De är alla i trettioårsåldern och träffades när de läste litteraturvetskap på universitetet i Hull. Efter examen flyttade alla till London där de lever författardrömmen, som är allt annat än rosenskimrande hela tiden.

Fantastisk, underhållande och härlig!