Ut og stjle hester

Petterson, Per

| 2003

Flag from no

Sommeren 1948 bor 15 r gamle Trond og faren hans p ei seter ved ei elv nr grensa til Sverige. Der opplever han dd og svik, noe som forandrer grunnlaget for livet hans. 67 r gammel har han flyttet ut til et lite hus ved en innsj langt st i landet, sammen med hunden sin. Hans nrmeste nabo viser seg vre en annen skadeskutt eldre mann med hund, en han kjente fr, og som han m forholde seg til, og s begynner sommeren 1948 plage ham.

2019-03-29

Vackert och smrtsamt skrivet. Det finns mnga teman i boken ssom den existentiella ensamheten, krleken till en far men ocks till landsbygden, minimalismen samt frlorad oskuld och svek. Jag berrdes rakt igenom.

2016-05-01

Vilken fantastisk berttare. En fin barndomsskildring samtidigt som den ger en bra historiebeskrivning. det r ju inte s lnge sedan vrt grannland var ockuperat av tyskarna. Rekommenderas!

Annika Sjstrm

2015-08-23

ljudbok med rolf lassgrd

Marita Ryen

2012-11-23

En fin och lngsam berttelse med vackert sprk. Dock tyckte jag den var lite trkig.

2012-09-12

Det r en fin och lite lngsam bok. Lyssnade p den med Rolf Lassgrd som hade det rtta vemodet i rsten.

Marit Edn

2011-09-11

Det r en helt underbar bok, s rik p detaljer och fina beskrivningar av allt. Rolf Lassgrd lser ljudboken och det r en stark upplevelse att lyssna till den.Synd att den inte finns att kpa.

Linda Vngbo

2011-07-22

En skn och lngsam bok att njuta av. Vackert sprk, vacker natur och intressanta mnniskor. Jag gillade den verkligen.

inger ericsson

2011-03-13

En underbar bok, stark fyra.

Mr Roslund

2010-11-01

Inte s fantastiskt som jag frvntat mig men extremt vlgjord (ljudbok). Lite fr lngsam fr min smak...

2010-09-21

Tycker mycket om denna bok
S vacker och hrlig att lsa, ett sprk och en historia som fngar mig... kan egentligen inte stta fingret p varfr...

Ingrid Selnes

2010-02-02

S suvern! Om svek och frtroende, om mns svrigheter att vara knslosamma, om att bita ihop och g vidare, om skogen och ensamheten som lkande kraft.

Bengt H Hidahl

2010-01-04

En fantastisk bok, en sterk historie, stor fortellerkunst!

Samuel Karlsson

2009-12-18

Motstnd under andra vrldskriget vid norska grnsen blandas med nutida berttelse om lite mystisk man. Vxer med tiden.

Samuel Karlsson

2009-12-18

Jack Russel

2009-05-23

Ganska trivsam lsning om en mans tillbakablickar p sitt liv och det som hnde just den sommaren, ltt nostalgisk.