Ut kom vargarna

Ersgård, Jesper

| 2009

Julia och William är två outsiders inom polisen som får ett känsligt uppdrag, nämligen att i S:t Petersburg spåra upp en våldsam bankrånare och föra honom till Sverige för att där gripa honom. Men ingenting är som det verkar, och snart jagas Julia och William av såväl ryska maffian som ryska polisen. Samtliga inblandade tycks ha en dold agenda som de dessutom är beredda att döda för. Den intensiva människojakten kantas av oförutsedda händelser och chockerande öden och leder till en blodig och oväntad upplösning.

Izabela Horn

2019-09-17

Har läst om den. Visst är den spännande men klichiga karaktärer drar ner betyget

Katarina Nord

2015-10-20

Betyg fyra med spets! Sträckläste boken! Att jag läst uppföljaren innan gjorde ingenting, det gav mig bara bra förklaringar på saker. Men det är grymt och blodigt.

Izabela Horn

2014-10-02

En jätte bra bok i snabba cash andan , spännande och svår att släppa ifrån sig.

Lena Persson

2010-07-22

Inte ens värd att kommentera

2010-07-21

Det här var en lite annorlunda kriminalroman. Den kändes lite som en blandning av en gammaldags "kioskdeckare" och ny kriminalroman. Den var väldigt realistisk och blodig, och definitivt inget för känsliga. Om jag ska likna boken med någonting, så blir det i så fall med James Pattersons böcker.

Jag tyckte om boken, som var välskriven, lättläst, spännande och oförutsägbar. Så jag kan helt klart rekommendera den till alla som gillar spännande, blodiga, svenska deckare.

Maria Wiksten

2009-07-07

Jag tyckte mycket om den, blod och våld till trots (eller kanske tack vare? ;-)

Rekommenderar den helt klart!

anna widing

2009-06-28

Ersgård hade rätt - alldeles för blodig och våldsam för min smak! Men vad gör man inte - jag läste den ändå, från pärm till pärm!