Usla utsikter

Kinney, Jeff

Stackars Greg! Ska han få leva ut sina heta sommarfantasier eller sätter mammas pigga förslag på gemensamma utomhusaktiviteter stopp för det?Sommarlovet börjar bra. Greg och Rowley läskar sig på den countryklubb som Rowleys pappa är med i, ända tills det visar sig att de goda fruktdrinkarna inte alls var gratis. Den skuldsatte Greg väljer att hålla sig inomhus och spela tevespel med fördragna gardiner.Men mamma har andra idéer om lämpliga sommaraktiviteter! Som att bada i det kommunala badet tillsammans med henne och lillebror Manny. Hur ska Greg i sin fjärde dagbok i orka genomlida sommarlovet?Berättelserna om Greg är en världssuccé ? 200 miljoner sålda exemplar till killar och tjejer jorden runt!

Nytorpsskolan 4

2021-11-23

En rolig vecka för mig men usel för Greg

4B_Tegelhagen

2021-11-18

Mycket bra serie! Handlar om Greg och hans familj har sommar

Dena boken handlar om Greg som blir ovän med sin Bästa vän Rowley. Jag tyckte boken var bra för att den var rolig. De som jag tycker ska läsa denna boken är de som gillar att läsa roliga böcker. /Sofie

Boken handlar om otursamma Greg som alltid hamnar i trubbel. Boken är både rolig och bra.

En ganska lättläst bok som handlar om barnets Gregory sommarlov från han perspektiv med många fina bilder och mycket humor. Jag gillar den och vill gärna läsa den igen.

Den handlar om att han och hans kompis tog upp en sedel i en bräda så hittade en 10 åring den med i sista sekunden så drog dom undan den och sprang iväg. Jag tyckte den var bra för den handlar mycket om att dom ska bada. Jag tycker att 4 ska läsa den.

den var spännande

aa bra o rolig!

aa bra o rolig!

Mörtvik4A

2021-10-06

Jag tyckte att den var bra men inte så bra sommarlov för honom.

Nora 4a mörtviksskolan.

4A_Tegelhagen

2021-10-05

Bra för dem som gillar litte pinsama böker

4B Svandammsskolan

2021-10-04

En rolig berättelse om en killes liv

Den handlar mest om typ hur Greg och hans kompis Rowley blir osams och inte pratar med varandra och så handlar den om lite andra saker också eftersom det är en dagbok.Jag tycker att boken är bra för att den är väldigt rolig. De som gillar Dagböcker tycker jag ska läsa den här./Ellie

Den är rolig.
Passar för någon som gillar roliga böcker.

Den är rolig.
Passar för någon som gillar roliga böcker.

4B_Tegelhagen

2021-09-21

Väldigt rolig och mycket fantasi

Den här boken handlar om en kille som heter greg (gregory). Han bor tillsamans med hans mamma och pappa och hans bröder rodrick och manny. Han har en kompis som heter rowley som bor på samma gata och samma skola. Jag tycker den här boken är rolig och man skrattar och därför gillar jag den.
författare: Jeff kinney.

Jag tyckte att den var rolig för att de gör så knäppa grejer hela tiden.