Urskta att man vill bli lite lskad

Johanna Thydell

| 2010

"Vlkomna ska ni vara till livet med Nora Jonasson! Hr lskar man mnniskor som inte lskar tillbaka. Hr pluggar man till prov man nd misslyckas p. Hr blir man bjuden p fester men orsakar istllet katastrofer p balkonger. Hr r man vn med vnner som pltsligt tycker att man r ett riktigt svin. Hr tror man att man r p ett visst stt men s r man tydligen inte det." Tnk att det kan vara s svrt, livet. Fast Nora har det egentligen inte s frfrligt. Inte skr hon sig i armarna eller stoppar fingrarna i halsen, men nd knns det som om hon inte duger, inte r tillrckligt smart, snygg, smal, cool. Johanna Thydell har tidigare skrivit tv ungdomsromaner (I taket lyser stjrnorna 2003 och Det fattas en trning 2006). Debutromanen vann Augustpriset.

Moody Blue

2012-10-16

Karaktrerna kndes endimensionella och vckte ingen sympati verhuvudtaget. Efter att ha lst ut boken knde jag mest ett "jaha, var det bara det?". Kanske r jag med mina 25 r helt enkelt fr gammal fr den hr boken och mjligt r att nn i ldre tonren 14-17 skulle uppskatta den mer.

Anita Younan

2011-12-12

Knslorna knns inte kta, trkig

Sessan Pessan

2011-09-24

Jag tyckte att huvudpersonen var otroligt bitter och inte hade ngon livsgldje alls nstan. Den var seg och fr uppenbar i slutet. En 1 av mig!

Johanna Lundin

2011-09-13

Thydells bsta s hr lngt. h vad bra den var. Hade mig frn frsta stund och sen var det igenknning p hg niv till slutet. Att vara ung r inte ltt och det enda som nskas r att bli lite lskad.

Julia Hellebjrk

2011-05-31

Urskta att man vill bli lite lskad handlar om en tjej som heter Nora. Hon har inte s mnga vnner, men det finns en kille som hon gillar. Hon brja "dejta" killen hon gillar, dom gr p bio tillsammans. Boken r vldigt ltt att frst men ocks vldigt "lttlst". Hade boken varit lite mera svr att lsa hade de varit en bra bok, men annars helt okej bok. Men jag gillar Johanna Thydells bcker vldigt mycket fr dom har vldigt mycket att sg i de hon skriver om "tonrsliv".

Linnea N

2010-10-11

Kan man sga att detta r Johannas Thydells bsta bok? Ja! :) lskar det svengelska och ungdomliga sprket och boken r jttebra!

Sofies bokblogg

2010-10-02

Johanna Thydell har gjort det igen! Hon har skrivit nnu en jttebra ungdomsbok, ven om denna tredje bok skiljer sig en hel del mot de andra. I denna bok r igenknningsfaktorn hg, och det r en bok jag verkligen rekommenderar!
Dock tycker jag att den innehller alldeled fr mnga svordommar!

2010-09-27

Jag har lst Johanna Thydells tv tidigare bcker: "I taket lyser stjrnorna" och "Det fattas en trning", och tyckte dom bda tv var mycket bra. Speciellt hennes debutroman "I taket lyser stjrnorna". Filmatiseringen av den boken tyckte jag ocks var vldigt bra.

Johannas tredje bok "Urskta att man vill bli lite lskad" tyckte jag ocks mycket om. Kanske inte riktigt lika bra som "I taket lyser stjrnorna", men absolut lika bra som "Det fattas en trning".

Jag kan helt rekommendera "Urskta att man vill bli lite lskad" till alla, bde vuxna och barn. Och ven Johannas tidigare bcker.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, "Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )