Ur jord är de komna - En miljöthriller

Modin, Lotta

| 2015

Ur jord är de komna är en miljöthriller som blandar fakta med fiktion. Det skulle kunna hända här. Snart. Naturkatastroferna blir inte bara flera och värre, de kommer också närmare Sverige. Miljövännerna Lisa och David flyttar ut på landet för att kunna leva ett grönare liv med sina små tvillingpojkar. Men det idylliska livet uteblir. I jorden lurar en annan sorts miljöhot. Författaren arbetar huvudsakligen som frilansjournalist och skriver främst reportage i rikstäckande veckotidningar men även i en del fack- och lokaltidningar. På hennes blogg lottamodin.se kan du läsa hennes krönikor och en hel del annat som hon skriver med humor och ironi. Denna kortroman ger dig ca en timmas spännande läsning.

Denna bok var bra tycker jag så denna kan jag allt rekommendera till er andra

2015-06-28

En kortroman, eller ska man kanske kalla den långnovell, på cirka femtio sidor, som kallas för miljöthriller.

Historien är tankeväckande och känns trovärdig, den är otäck och lättläst.

Jag tycker att Lotta Modin har ett mycket bra språk, och ett härligt läsflyt i sitt skrivande. Skulle gärna läsa en roman i normallängd av henne.

Rekommenderar denna lilla e-bok, som finns att köpa för endast trettiosju kronor.