Ur askan

Bardugo, Leigh

| 2016

Sista delen i Grisha-trilogin! Skuggmästaren har intagit huvudstaden och styr Ravka från en tron av mörker. Alina och Mal gömmer sig i underjorden. Snart börjar jakten på Morozovas tredje främjare, eldfågeln. Den är Ravkas enda hopp om räddning, men att använda den skulle kunna kosta Alina allt. Men har hon något val? Grisha-trilogin har legat på New York Times Bestseller List och översatts till ett tjugotal språk. Den utspelar sig i en fantasyvärld inspirerad av 1800-talets Tsarryssland. I händelsernas centrum står Alina Starkov, en ung kvinna som slits mellan ljus och mörker i en värld av magi och politik på liv och död.

Cecilia Hermansson

2022-03-08

Riktigt bra hela serien!

Scouro Newton

2018-10-21

Det här är den bästa boken jag någonsin läst!
Sorry Harry Potter och J.K Rowling
Boken är mycket hemsk men ändå rolig. Jag är 12 år och läst alla Lehig Bardugos böcker men jag skulle säga att hennes bok Six of Crows (Högt spel) Är ett strå vassare. För er som ska fortsätta läsa så har jag boktips till er.
Efter ni läst Grisha läs Six of Crows.
Harry Potter och Divergent skulle jag också rekommendera!

Nerdy Books

2018-05-10

Älskar denna serie! Den är grymt bra och jag kände ibland att spänningen nästan var lite för mycket, men detta är definitivt en av de bästa serierna jag har läst.

Gunilla Jönsson

2017-02-06

Känner mig lätt deprimerad efter att ha läst ut denna fantastiska bokserie, det var ju inte så här den skulle sluta. Inte enligt mej, i alla fall.