Uppgrelsen

Buthler, Dan

| 2013

"Diaboliskt bra"stran"Bret Easton Ellis goes Stockholm Noir, som mter svensk myspyspolis. En litterr frontalkrock som skapat thrillerserien med extra allt."TaraUppgrelsen r den fjrde boken om psykopaten Christopher Silfverbielke som vi tidigare mtt i frfattarduon Buthler & hrlunds succthrillers En nstan vanlig man, Grannen och tervndaren.P ytan r Christopher Silfverbielke en charmerande och vrldsvan affrsman, men bakom masken r han en knslokall psykopat och seriemrdare. Efter att ha hllit sig gmd utomlands r nu Silfverbielke tillbaka i Sverige. P sjlva julafton har han involverat kriminalkommissarie Jacob Colts egen familj i sina ondskefulla handlingar, och nu planerar mrdaren sin hmnd p en enslig grd i mrkaste Smland. Det r upplagt fr en sista desperat kraftmtning mellan de tv rkefienderna, en sammandrabbning som hotar att f desdigra...

Maria B

2020-07-28

Lyssnat p ljudboken. Kan inte lta bli att ryckas med och vilja fortstta lyssna, men med en stor skopa avsmak. Extremt vldsamt och inriktat p sex, vldtkter och droger. Kan inte lta bli att undra hur frfattarna kommer p allt...

Sofi Lindberg

2016-10-12

Bst

Annika Sjstrm

2016-02-18

En bok som till synes bara gr ut p att se hur lnge man kan fortstta att flja en sjuk galning utan att lgga den ifrn sig. Fullstndigt smakls!

Annika Sjstrm

2016-02-18

Riktigt dlig!

Johan CB

2015-12-03

Karin Lfstrand

2015-02-13

150209: Upplsaren r verkligen mer n halva njet med att lyssna p berttelsen om denna psykopat.

Eva Aronsson

2014-11-24

4:e boken med CS och dem hller mttet n! Grymt spnnande och vlskrivet! Strcklste boken. Nog fr att CS r grym och riktigt vrickad, men dessa bcker r nd mina favoriter!

Anton Bengtsson

2014-10-25

Stundtals ljligt orealistisk.

Anna Johansson

2014-07-02

Bra 4:e bok om Silferbielke. Hller samma mtt som de andra, dock r denna lite vl grov p sina stllen. Ser fram emot fortsttningen!

Annelie Andersson

2014-05-20

Satans Silfverbielke !!! Skynda p att ge ut nsta bok nu Buthler/hrlund!!!

2014-01-27

Spnnande som bara den:-) Stefan Sauk lser s bra. stgte som jag r s uppskattar jag hans version av polisen med den dialekten.

Andreas ManU

2013-10-15

Haha Silfverbielkes kommentarer r oslagbara allts. Tycker inte Colt ger Silfverbielke en match direkt. Det tyder ju bara p att Silfverbielke har rtt i att alla poliser r ointelligenta;). Hoppas han blir lite vassare i kommande bcker.

Kerstin Hellgren

2013-08-12

Spnnande men vldigt r! Mste alla deckare numera innehlla s mycket hemskt?

sa Sjgren

2013-07-15

Toppklass! Som vanligt. . .

Ulrica Bjrnhag

2013-07-11

Det r som s ofta i frfattarduons bcker ett alldeles fr snabbt och hastigt avslut.

Carolina E

2013-06-11

Jag tycker att den hr boken r snppet vassare n de andra i serien, mycket tack vare det hga tempot som r genomgende i hela boken. Det r sllan det blir trkigt att lsa. Men karaktrerna! Karaktrerna, karaktrerna, karaktrerna... Jag vill ha en man som inte beter sig som ett svin och en kvinna som inte r krlekstrstande eller behver "tuktas". Jag vill ha en enda person som gr att relatera till p ett mnskligt plan. Ge mig bara en enda karaktr som kan betraktas som vettig. D skulle jag bli njd(are)

Kristina Simar

2013-05-27

Det r vl mrkligt att jag kan tycka s mycket om den fruktansvrda och ondskefulla Christoffer Silfverbielke att jag inte vill att han ska d. Jag vill lsa mer om hans hemska dd. Storyn r spnnande frn frsta sida och de flesta kapitel slutar med en cliffhanger s det gr bara inte att sluta lsa. En nstan 500 sidor bok gr snabbt att lsa och sjlv lg jag och lste tills boken var slut mitt i natten. Frfattarna skriver p ett mycket spnnande stt och de gestaltar bde karaktrer och miljer mycket bra. Jag knner hat mot vad Silfverbielke utstter andra fr, men nd vill jag lsa hela tiden. Och i denna bok var en del av handlingen lagt i min hemstad Jnkping och det gjorde handlingen nnu bttre. Sjlv har jag jobbat p sjukhusbiblioteket i Jnkping och d hade jag hand om de psykiatriska avdelningarna som finns dr. Drfr var det givande att ta del av just dessa avdelningar. Jag kunde se dem framfr mig. Hoppas att del fem snart kommer. Givetvis blir det hgsta betyg, fem av fem.

2013-05-25

Det hr r den ttonde boken som Dan Buthler & Dag hrlund har skrivit tillsammans. Och det r den sjunde boken om kriminalkommissarie Jacob Colt. Och den fjrde boken om psykopaten Cristopher Silfverbielke. Jag har lst alla bckerna och jag har tyckt mycket om dom alla, speciellt dom om Cristopher Silfverbielke.

Och den hr boken var inget undantag. Fr det var en spnnande roman med Jacob Colt och Cristopher Silfverbielke i huvudrollerna. Som vanligt s var det mycket grymt vld och utfrligt skildrat sex i boken, s den r absolut inget fr knsliga. Men om man inte r knslig, s r det helt klart en bra bok.

Jag r inte s knslig, och jag tyckte om boken, ven om jag ibland tyckte att den nstan balanserade p grnsen nr det gllde vldet i vissa scener

Och jag ser fram emot fler bcker av frfattarduon. Och jag rekommenderar den som sagt var till icke knsliga personer.

( Ls grna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bimsblogg.wordpress.com/category/bokrecensioner/ )