Untitled Marian Keyes

Keyes, Marian

| 2017

At 44 Amy O'Connell thinks she's seen, heard or done it all. Until her husband Hugh announces he needs a break - from her. He is going backpacking for six months round Asia where he can do what he wants - and this is the scary bit - with anyone he wants. 'WTAF?' thinks Amy. What's she to do? Stay loyal to disloyal Hugh? Allow her ex-husband back into her life? Run away herself? And what about the children? A lot can happen in six months, will Hugh return as the same man? And will she still be the same woman there waiting for him?

Sandrolinen

2020-05-21

Jag älskade den här boken. Kunde inte släppa den. Som vanligt skriver Marian Keyes med en del svärta, men det blir en fin balans.

2019-06-04

Marian Keyes har gett ut ett drygt femtontal böcker, och jag tror att jag har läst alla som finns översatta till svenska.

På Wikipedia står hon som chick lit-genrens grundare. Vet inte riktigt om den genren existerar längre. Nuförtiden så kallar man väl det kanske för romance eller feelgood. Fast jag skulle nog helst kalla Marian Keyes böcker bara för romaner.

Jag har alltid tyckt om hennes böcker, ända sedan hennes första bok, Vattenmelonen, som kom ut för drygt tjugo år sedan.

Gillar hennes blandning av djup och allvar, och ytlighet och glädje. Hon har för det mesta starka kvinnor som karaktärer, och böckerna är inte förutsägbara. Riktigt tjocka är dom också nästan alltid, och det gillar jag. Den här boken var på drygt sexhundra sidor.

På egen hand var absolut inget undantag. Utan den var lika bra som hennes tidigare böcker, tycker jag. Handlar, som nästan alltid, om en stor och brokig irländsk familj, med en kvinna i nedre medelåldern i fokus.

Rekommenderas varmt.

Sarah

2019-02-11

Favvo författare när jag var ung. En riktig tjockisbok. Kul och bra! Feelgooddrottningen har skrivit!!

Lilla EM

2019-02-05

Härliga karaktärer men faller lite platt och blir intetsägande och förutsägbar. Underhållande men vi har hört det förr...

För att vara chiclit, och utan att ta på mig analysglsögonen, var den helt klart underhållande!

Sabina Johnsson

2018-09-24

Den var bra i början och slutet, men i mitten hände det inte mycket. Men jag gillade annars sättet hon beskrev sina karaktärer. Man fick verkligen en bild av dom både utseendet och personligheten.

2018-07-14

Underbar humor, bitvis ironisk och härliga romanfigurer. En chick-lit extra allt som oftast med Marian Keyes. Den ger lite mer än bara feel-good.