UNTITLED 2

Keyes, Marian

| 2014

Ever wish you could trade your life in for a better one? The Woman Who Stole My Life is a story full of wit and charm, from the international bestselling author Marian Keyes 'Name: Stella Sweeney. Height: average. Recent life events: dramatic.' One day, sitting in traffic, married Dublin mum Stella Sweeney attempts a good deed. The resulting car crash changes her life. For she meets a man who wants her telephone number (for the insurance, it turns out). That's okay. She doesn't really like him much anyway (his Range Rover totally banjaxed her car). But this chance meeting sparks a chain of events which will take Stella thousands of miles from her old life, turning an ordinary woman into a superstar, and, along the way, wrenching her whole family apart. Is this all because of one ill-advised act of goodwill? Was meeting Mr Range Rover destiny or karma? Should she be grateful or hopping mad?...

Elisabeth Svensson

2021-02-14

Älskade vissa delar, tyckte mindre av andra. man kunde bara inte lägga i från mig den...

Sandrolinen

2020-05-21

Inte min favorit bland MK:s böcker.

2017-05-16

Nej, det här är inte särskilt bra eller ens underhållande. Möjligen om den kortats ner med hälften. Läs något annat av samma författare

Sandra Gustafsson

2016-02-16

Den hade sina ljusglimtar men fick läsa många sidor innan det blev något intressant. Tyvärr inte samma positiva känsla som hennes första böcker.

Jessica Appelqvist

2016-01-18

Lite rörig i handlingen. Det blir för mycket hopp mellan tidsepokerna stundvis men annars är den rätt så bra.

Therése Lönneberg

2016-01-16

Jag hade så stora förväntningar och boken levde inte riktigt upp till dem. Tyvärr.

Maria Klamas

2016-01-03

Ja om vad handlade den här boken egentligen? Om drastiska förändringar, att ta chanser, att kämpa vidare eller vad? blev inte helt klok på den faktiskt... början var väldans seg, det var tidsklipp hit och dit som för mig inte var helt tydliga... men sen tog sig boken lite efter hand... men inte alls samma glöd och intresse som andra av Keyes...

Eva Sörensson

2015-12-15

Maria Jönsson

2015-11-27

Märker redan efter några sidor att det inte fungerar. Jagformen gör det hela ännu värre. Förlåt Marian Keyes men detta är inte du. Klarar inte av den. Ger upp och återlämnar den till biblioteket.

Karin Löfstrand

2015-06-23

150617: Gillar Keyes! Samma anda som tidigare böcker, dvs en del trams om att kvinnor enbart gillar skor och smink. Trots dessa brister även en hel del värdefull botten kryddat med lite humor.

En bra marian Keyes bok i all sin enkelhet! Lätt att ta till sig, mycket humor och ironi. Typisk denne författare!

2015-02-01

Betyg: 4,5 av 5.

Marian Keyes tillhör en av mina favoritförfattare. Hon har hittills gett ut femton böcker, och jag har läst fjorton av dom. Här är några länkar till dom senaste: ?Hemligheten på Mercy Close?, ?Oväntat besök på Star Street?, ?En förtjusande man?, ?Är det någon där??, och ?Tankar från sängkanten?.

Jag tycker mycket om Marian Keyes sätt att skriva. Jag gillar att böckerna är tjocka. Och jag gillar blandningen av ytligt och djupt. Jag vet att hennes böcker förut, (och kanske nu också?), har klassats som chick lit, men jag tycker att dom är så mycket mer än det.

Hennes nya bok, ?Kvinnan som stal mitt liv?, var precis lika bra som hennes tidigare böcker. Den innehåller både gripande scener, knepiga relationer, varm kärlek, skön humor, och starka kvinnoporträtt.

Så jag rekommenderar verkligen boken.