UNTITLED 2 PA

Hoover, Colleen

| 2016

The newest, highly anticipated novel from beloved No. 1 New York Times bestselling author, Colleen Hoover.

Angela

Oerhört bra och viktig bok.

Spoilervarning!

Hade önskat lite mer fokus i slutet på Lily och Atlas relation, då hade den utan tvekan fått 5 stjärnor istället för 4.

2019-01-03

Jag har lyssnat på Det slutar med oss. Jag är fortfarande lite ovan vid att lyssna på ljudböcker och har svårt att komma in i dem. Men Det slutar med oss var ovanligt lätt att komma in och hade en handling som fångade mig från början. Den var lättlyssnad och hade ingen komplicerad inledning med massvis av karaktärer att hålla isär. Gunilla Leinings grymma inläsning bidrog också till att jag blev fast direkt. Lilys liv som växlar mellan nutid och tiden under tonåren hemma hos familjen där pappan slog mamman, är intressant och ger ett djup till karaktären. Jag gillar att det inte bara är glamour och ytlighet som i många andra böcker. Boken berör och jag blir både frustrerad och irriterad på de val Lily gör och Ryles beteende. Historien fångade mig så mycket att jag flera gånger kom på mig själv med att packa höpåsar extra sakta och köra en liten omväg med bilen, bara för att få lyssna lite till på boken. Detta är min första bekantskap med författaren men nu blev jag nyfiken, jag vill läsa mer av henne. Det slutar med oss är en härlig romance som fångade mitt hjärta helt!